Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Индивидуална духовност: Срби православни, Срби католици, Срби мухамеданци, Срби атеисти, Срби других вероисповести, Велики верници, Мали верници, Средњи верници, Неверници, Верска убеђења и осећања, Атеистичка убеђења и осећања, Верска толеранција

Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Svetovid » Чет Сеп 23, 2010 2:31 pm

Преузето са Свевлада http://www.svevlad.org.rs

:kafa
Извештај Информационог центра ''Сварог'' о 7. Словенском родноверном Већу
Закључци Словенског родноверног Већа 7518. године

Извештај Информационог центра ''Сварог'' о 7. Словенском родноверном Већу

Информациони центар ''Сварог'' обавештава Вас да је 29. маја 7518. године лета Свароговог (2010. по р.Х.) код Кијева одржано 7. Словенско родноверно Веће.
Већу је, већ традиционално, претходила Међународна научно-теоријска конференција чија је главна тема била ''Филозофско осмишљавање феномена словенског етнокултурног јединства'', организована 28. маја на катедри за филозофију Кијевског универзитета ''Борис Гринченко'', на којој је учествовало 52 аутора из 8 земаља, а од њих: 22 доктора наука, 17 доктораната, магистри, истраживачи и студенти. Радни језици конференције су били родни језици учесника, чиме се доказала пуна могућност међусобног разумевања Словена, без преводиоца.

Учеснике Конференције је поздравио Ректор универзитета, дописни члан УАПН Украјине, доктор филозофских наука, професор Виктор Огњевјук, који је говорио о словенској тематици у научном наслеђу Бориса Гринченка по коме Универзитет носи име. Велико интересовање изазвало је и иступање управника Одсека за историју филозофије Украјинског Института филозофије НАНУ ''Григориј Скороводиј'', др филозофских наука Сергеја Јосипенка који је говорио о проблемима националне филозофије у контексту словенства.

Управник Катедре за етнологију Черновицког националног универзитета „Јуриј Федкович“, проф. др историјских наука и депутат обласног савета Георгиј Кожољанко говорио је о националној идеји у образовном систему Украјине. Пажњу је изазвао и текст познатог белоруског етнолога и писца Ивана Крука, докторанта филолошких наука, доцента катедре за етнологију и фолклор Белоруског државног универзитета културе и уметности на тему: „Симболика броја седам у митском и поетском наслеђу Белоруса“.

Потом, говорили су и мр. Оксана Котович (Белорусија), Татјана Воропавој (Украјина), а проф. др Галина Лозко (Украјина) представила је неколико интересантних радова који су изазвали живе дискусије; такође је одржала мастер-клас на тему „Етнокултурни симболи Словена – пробуђено генетско памћење“ у коме је показала важност очувања родне земље, родног језика и родне религије, као најважнијих фактора за очување националног идентитета у времену глобализације.

Пажњу су изазвала и излагања проф. др Николаја Стадника (Украјина), проф. Сташка Потребовског (Пољска), доцента Ирине Борисјук (Украјина), предавача на катедри за филозофију Анатолија Богорода и многих других.

Катедра за филозофију се обавезала да ће бити носилац штампаног издања ових радова.

Само Седмо Словенско родноверно Веће одржано је 29. маја 7518. године у Саду Перуница код Кијева. Још приликом припрема Већа је 2. маја, на празник Живе, посећена свештена гора Грехит, где је волхв Владимир Шајан положио начело обнове Родне вере, на којој су призвали Живи Огањ. Потом су цели месец родноверни Украјине чували у својим општинама огњенак тог Живог Огња, како би их принели на одржавање Већа. Волхови, жреци и главе словенских удружења родне вере освештали су рад Већа општим обредом у част наших родних богова и предака на новопостављеном капишту Перуна.
И богови су послали добро знамење, па је читав догађај пропраћен појавом сокола који је са небеских висина облетео круг над главама учесника.

У радном делу Већа учествовало је 37 делегата из 5 словенских земаља: Украјина, Белорусија, Бугарска, Пољска, Русија. Своје поздраве и подршку одржавању Седмом Словенском родноверном Већу послали су родноверни из Словеније, Србије и Чешке. Координацију у раду Већа водила је глава Обједињених родноверних Украјине, волхвина Зореслава – др Галина Лозко (Украјина).
За лични допринос у обнови словенске традиције и прегнућу за словенско јединство, Волхвина Зореслава је уручила орден Права старешини Савеза Венеда Виктору Федософу (75, Русија), старешини ''Родзима Вјара“ Сташку Потребовском (Пољска) и директору Института Прав Ждиславу Словинском (Пољска).

После расправе, једногласно је усвојен документ Програма стратегије развоја словенске родне вере. Пројекат је написала Галина Лозко и био је предложен још на Петом словенском родноверном већу у Београду (9. септембра 2007), па поново разматран и на 6. Већу у Словенији (2009).
Текст је био послан свим учесницима Већа на украјинском и руском језику. Своје допуне предложили су и послали Александра Маринковић Обровски (Србија), Сташко Потребовски и Ждислав Словински (Пољска), Владимир Сацевич (Белорусија), ''Савез Венеда'' (Русија). Такође су узета у обзир и нека правна питања на која је стручно указао Јарослав Бабич, али и проблем односа према псеудо-родновернима (псеудојезичницима).

Друга половина дана протекла је у читању текстова глава словенских удружења с циљем упознавања са развојем родне вере у свим нашим земљама. Говорили су Владимир Сацевич (Белорусија), Алексеј Тишченко (Русија), Сташко Потребовски (Пољска), Стефан Серафимов (Бугарска), Галина Лозко (Украјина). Поред тога, пасивно је учествовало и неколико глава из словенских земаља који из различитих разлога нису могли директно да присуствују, као што су:
- Информациони центар „Свевлад“ (Србија),
- Удружење ''Родна вера'' из Прага (Чешка),
- Друштво ''Световид'' (Словенија),
- Институт Права, издаваштво ''Топорел'' (Пољска),
- глава Друштва ''Никлот'' (Пољска).

Одлучено је да следеће, 8. Родноверно словенско Веће буде одржано у Петрограду (Русија) у организацији ''Савеза Венеда'', а за координатора је постављен Алексеј Тишченко.


Трећег дана, 30. мај, био је одржан обред, такође посећен споменик последњем родноверном кнезу украјинске Русије Свјатославу Храбром, где је истоимени орден примио родноверни песник Јарун Мотронјук, за изузетне заслуге за буђење вере предака, као и васпитавање младог покољења у духу љубави према родним боговима и Украјини. То је уједно и највећа награда Родне вере.
Уследило је извођење песама о херојима од стране Козачке фолклорне групе ''Вољница'', наступио је и Руслан Морозовски...

Празновање је настављено код капишта Перуна и Сварога код Националног музеја историје Украјине обредом Славе у част 600 година победе Словена над Тевтонцима-крсташима код Гринвалда.
Посећен је и Андрејевски спуск, кумир Световида на Софијском тргу, изложба родноверног сликара Виктора Крижановског итд.

Информациони центар ''Сварог''
Кијев, 1. јуна 7518 лета Свароговог (2010).




ЗАКЉУЧЦИ СЕДМОГ СЛОВЕНСКОГ РОДНОВЕРНОГ ВЕЋА

1. Учесници и поредак

Према традицији, Словенско родноверно Веће као савет волхова, глава родноверних друштава и лидера национално-духовних организација основано је 2003. године у Украјини. По олимпијском принципу, Већа била су организована у земљама: Белорусији (2004), Русији (2005), Пољској (2006), Србији (2007) и Словенији (2008),
Седмо Веће је одржано у Саду перуница код Кијева 29. маја 2010. године. Учествовало је 28 учесника из 5 словенских држава, који су представљали следеће организације:

• Религиозни центар Обједињених Родноверних Украјине био је представљен са 11 друштава, 3 удружења, и редакцијама газете „За родну веру“ и магазина ''Сварог''. Друштва: ''Православије'' (Кијев), ''Дрво живота'' (Кијев), ''Војска Перунова'' (Кијев), ''Венац Бога'' (Виница), ''Галичани'' (Лавов), ''Сјајиво'' (Черновиц), ''Православа'' (Никопољ), ''Гамајун'' (Ивано-Франковск), Представништво ОРУ из Луганштине (Азмењ), ''Родна вера'' (Бела Црква), ''Световид'' (Полтава), Удружење ВГОРУ, ГКО ''Сабор украјинских обичајних друштава“, Свеукрајинска организација ''Наслеђе предака'' (Украјина);
• Конфесија ''Родна Вера'' (Пољска);
• ''Савез Венеда'', Газета ''Јар'', Журнал ''Волх'', Међуфакултетска лабораторија ''Лик'' Нижегородског државног педагошког универзитета (Русија);
• Друштво ''Дуло'' (Бугарска), Друштво ''Славјани'' (Шумен, Бугарска);
• Комитет ''Екологија човека'' Белоруског друштвено-еколошког савеза ''Чернобил'', Комитет ''Словенско Веће'', Организација ''Лад Перуна'' (Кобрин, Белорусија);
• А такође, општем обраду присуствовало је и Друштво ''Никлот'' (Пољска).

Посредно су учествовали и послали своја саопштења представници организација:

• Информациони центар ''Свевлад'' (Србија),
• Друштво ''Родна вера'' (Праг, Чешка)
• Друштво ''Световид'' (Словенија)
• Институт Права, Издаваштво ''Топорел'' (Пољска).

Учесници Већа отпочели су сусрет слављењем родних богова код капишта Перуна на украјинском, белоруском, бугарском, пољском и руском језику.
Веће се завршило у Кијеву код капишта Сварога и Перуна код Националног музеја историје Украјине свештеним обредом Слава у част 6 векова победе Словена над тевтонским крсташима код Гринвалда. Одржана је и тризна код споменика књазу Свјатославу Храбром. Обред су вршили волхвина Зореслава, волхв Велимир, жрец Владимир и други представници родне вере из словенских земаља. Учесници су посетили и етнопијацу на Андрејевском спуску и изложбу родновернког уметника Виктора Крижановског (Сунцеслава) у Украјинском дому.
Већем је координисала волхвина Зореслава – Галина Лозко (Украјина).

ІІ.Циљеви Седмог Родноверног словенског Већа:

1. Размена информација о деловању родноверних општина словенских држава током године.
2. Оцењивање родноверних друштава и разматрање актуелних, типских или посебних проблема приликом обнове вере предака у словенским земљама.
3. Упознавање са обновом родне вере у Украјини, присуствовање слављењу родних богова и предака, што има огромно духовно значење за јединство словенских народа и установљављање везе са родним боговима,
4. Размена искустава, знања, нових публикација, упознавање са достигнућима Међународне научно-теоријске конференције ''Филозофско осмишљавање феномена словенског етнокултурног јединства'' одржане 28. маја 2010. на катедри за филозофију Кијевског универзитета ''Борис Гринченко'', на којој је учествовало 52 аутора из 8 држава, од њих 22 доктора наука, 17 доктораната, магистри, истраживачи и студенти.
5. Продужетак сарадње са научним радницима, истомишљеницима и истоверницима братских словенских земаља и успостављање контакта са новим удружењима и организацијама које су духовно блиске.
6. Осмислити савремени облик сарадње Словена и предложити нове; размотрити Програм стратегије развоја родне вере у словенским земљама.
7. Договорити се о месту и времену одржавања следећег родноверног словенског Већа по олимпијском принципу и изабрати координатора Родноверног Словенског Већа за следећу годину.

ІІІ. Седмо Словенско родноверно Веће одлучило је:.
1. Циљеви 7. Родноверног словенског Већа су постигнути.
2. Као што се види из саопштења учесника Већа, развој родне вере у словенским земљама одвија се неравномерно, али свакако има сталну тенденцију ка постепеном ширењу круга родноверник, раста етничке самоспознаје грађана, стварања позитивне слике родне вере.
3. Родноверском удруживању придружује се све шири круг друштава, културолошких, музејско-туристичких и војно-спортских организација (козаштво, витештво), научни институти се све чешће укључују у тематику обнове етничких религија у својим научним дискурсима.
4. Развиће родне вере у словенским земљама иде у неколико праваца: научно-теоријским, конфесионалним, културолошким, војно-спортским, исцелитељским, уметничким и др.
5. Под разно дискутовано је и о односу родноверних друштава са државним црквама и владама, што често има антагонистички карактер. У исто време појавила се и негативна тенденција оснивања псеудојезических удружења, које покушавају да јединствену народну традицију замене измишљеним митовима и ритуалима.
6. Родноверно словенско Веће предлаже националним удружењима родне вере у местима (у својим државама) да савремено научно-практично и религиозно деловање усагласе са традицијом својих народа и условима у својим државама, а тамо где је то нужно, да се искључе из рада оних удружења којима се руководи од стране сумњивих структура.
7. Наш стратешки циљ – самоочување словенског идентитета – може бити достигнут разним тактичким средствима, што је и потврђено поднетим документом Програм стратегије развоја родне вере Словена.
8. Следеће 8. Словенско родноверно Веће одржаће се у Петрограду (Русија) 11-13. маја, уз ''Конгрес словенске писмености''.
9. За координатора Словенског родноверног Већа следеће године проглашен је Алексеј Тишченко, вођа ''Савеза Венеда''.

Организациони комитет Родноверног словенског Већа
Главе присутних делегација: Галина Лозко (Украјина), Алексеј Тишченко (Русија), Сташко Потребовски (Пољска), Владимир Сацевич (Белорусија), Стефан Серафимов (Бугарска).
Превод са руског: А.М.О.
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичест

Порукаод Caliburn » Суб Сеп 25, 2010 10:40 pm

Jako lepo od tebe, Svetovide, što si preneo ovaj izveštaj. :D
Caliburn
 
Поруке: 806
Придружен: Чет Окт 01, 2009 2:26 pm

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичест

Порукаод Hildur » Суб Окт 09, 2010 11:31 am

sviđa mi se kako su koncipirali ove konferencije, baš su profi. takođe je pohvalno što se svake godine ovo održava u drugoj slovenskoj zemlji, tako da nijedna zemlja nema vodeću ulogu. ja sam prošle godine učestvovala na konferenciji u Sloveniji sa jednim svojim tekstom (postavljen je na stranici: http://www.svevlad.org.rs/knjige_files/ ... ladar.html), ali, nažalost, nisam bila u mogućnosti da lično prisustvuje istoj. a bilo je baš lepo, vršili su letnje obrede na planini Triglav...evo i članka na tu temu pisanog za jedan ezoterični internet magazin:

Održano 6. Veće rodnovernih


Početkom avgusta u slovenačkom zamku Struga održano je šesto Slovensko rodnoverno veće. Predstavnici iz Poljske, Rusije, Ukrajne, Bugarske, Slovenije i Srbije okupili su se tom prilikom u cilju razmatranja trenutnog stanja rodnoverskog pokreta koji svoje pristalice ima u svim slovenskim zemljama (i ne samo slovenskim). Pristalice ovog pokreta poštuju stare slovenske Bogove ali se oslanjaju i na vedsku tradiciju. Sebe nazivaju jazičnicima ili rodnovernima a izbegavaju korišćenje termina neopaganin. U okviru Veća predstavljeni su pisani radovi autora iz svih šest zemalja učesnica koji su za temu imali staru slovensku veru i tradiciju. Srbija je predstavljena kroz dela čak šest autora koja su posle održanog Veća postavljena na web stranicu http://www.svevlad.org.rs . Ovogodišnje Slovensko veće rodnovernih zatvoreno je ritualom žetve održanog na planini Triglav.

Vesna Kakaševski
SOL.VERITAS.LUX.
Корисников грб
Hildur
 
Поруке: 297
Придружен: Чет Дец 17, 2009 5:18 pm
Место: Beograd

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичест

Порукаод Svetovid » Нед Окт 10, 2010 12:44 am

Драган Јовановић, писац и новинар НИН-а

Враћам се у староверце

Слика

Познати писац и новинар недељника НИН Драган Јовановић (недавни гост Самоуправе Срба у Мађарској) у текстовима и књигама које објављује, покушава да демистификује многе табуе и догме које су, како сматра, довеле српски народ на ивнцу (само) уништења. Не обазирући се на нападе Цркве и многих „национално свесних" интелектуалаца, он наставља да другачијим тумачењем наше историје, које поткрепљује и чињеницама, доказује исправност својих ставова.

Другачија слика Немањића

- Новија српска несрећа потиче од Немањића и православља. Јер, као што је Тито на силу народима на јужнословенским просторима наметнуо комунизам, тако су Немањићн српском народу на силу наметнулн православље. Та династичка лоза порушила је све споменике словенског бога Вида, тако да данас нема ниједног његовог обележја, осим оног који су сачували свештеницн глагољаши на острву Вису, бежећи у то време из Србије.

Немањићи су уништавали богумиле који су тврдили да Исус није безгрешно зачет, него да је пророк као што су Мојсије, Буда или Мухамед. То није било довољно. Сви су на силу морали да прихвате оно што је решено на Никејском сабору, тако да су Немањићи уништавали и богумиле и староверце.
Србија је у време Немањића имала око 600.000 становника, од чега су према руским изворима Немања и његови потомци побили 200.000 старовераца и богумила. Продавали су их на дубровачкој и сплитској пијаци робова, и то младиће Венецији као будуће галиоте, а жене и децу као бело робље за Блиски Исток. У архиви дубровачког музеја, према његовим речима, о томе постоје прецизни подаци, са именима продатих робова. Када су Анту Павелића на самрти питали ко му је био узор од државника, он је одговорио да је то био Немања, који је дао рецепт како да се истребљују Срби. Једна нова духовна елита Србије мора да рашчивија тај српски рубикон, а то су примање хришћанства и Немањићи.

Сумња у свеце

- Ја на исти начин тврдим да су територије Старог и Новог завета биле од Дунава до Вардара, као што писци Библије тврде да се све то десило баш у Јерусалиму. Подсетићу вас да је захваљујући исказима пар чобаница да су виделе Госпу, Међугорје после двадесет година жестоког маркетинга постало пето католичко ходочашће у свету. А замислите шта може да уради маркетинг који делује две хиљаде година.
Света Јелена, мајка цара Константина, моја земљакиња из Ниша, у намери да шири Источно римско царство на исток, одлази у Јерусалим и наводно проналази дрво на којем је Исус разапет, клинове итд. Онда долази Никејски сабор 325. године коме председава њен син и доноси догме о безгрешном зачећу, васкрсењу итд. Ако нећеш у то да верујеш, имаћеш посла са хришћанском милицијом која је палила, жарила и убијала. као што су то чинили бољшевици. Написао сам „Житије Савино" где сам рекао да су Немањићи по налогу „византијске Коминтерне" побили 200.000, исто толико протерали у Босну, а осталих 200.000 покрстили.

Заблуде о кукастом крсту

- Десница у целој Европи јача, а то само говори о кризи идентитета свих националннх држава. Све озбиљне државе почињу да се окупљају око националне идеје и оснаживања свог идентитета. Европљани више не верују у ЕУ, и све је више евроскептика.
Усудио сам се да отворим тему кукастог крста, јер волим да се бавим табу темама. Ту тему нико не сме ни да пипне јер је кукасти крст Хитлеров симбол. Проучавајући српску историју пре православља и Немањића (којој се морамо што внше враћати ако хоћемо да утврдимо свој српски идентитет), пронашао сам у винчанском писму, на грнчарији Винче кукасти крст. Он се налази на ћилимима, на богумилским стећцима, јер је то древни српски и дунавски симбол који је одавде однет са аријевском сеобом народа ка Тибету и на запад.
Данашња српска ретроградна десница која не види даље од православља и Немањића не може да обави тај посао редефинисања пренемањићке српске културе и цивилизације која досеже до Винче и Лепенског вира.

Повратак старој вери

- Чуо сам да се у САНУ спремају на проучавање Српске историје од Берлинског конгреса, јер је на том конгресу 1878. донета одлука како су С'рби на ове просторе стигли са простора иза Карпата у 6. и 7. веку, а о томе где су до тада били нико ништа не спомиње. Кажу, нема историјских података. Претпостављам да је то идеја Добрице Ћосића, Драгослава Михајловића, можда и Крестића. Типујем на те људе, али проверићу.
Већ сам рекао да ћу у суду регистровати Српску староверску заједницу која ће славити бога Вида и вратити се старој религији. Зашто? У Европи влада тренд повратка неопаганизму. Она се разочарала у хришћанство, у католичанство и враћа се својим паганским коренима. Зашто онда то и ми Срби не бисмо урадили? Ако већ постоје сатанисти, Харе кришне, Јеховини сведоци итд. зашто не би постојали и староверци?
Моја крсна слава је свети Јован и ја је нећу угасити, пре свега због мојих предака. Староверци држе и до култа предака. Важнији су ми мој отац и деда од Мојсија, Исуса, светог Павла и Петра заједно. Али од овог лета почињем да славим Видов-дан на мојој Сувој планини. Тамо ћу дићи кип бога Вида који има четири лица и гледа на све четири стране света.

Гажење на жуљ

- Министар одбране Драган Шутановац ме је тужио што сам написао да је био Јуловац и телохранитељ Зорана Кундака и да је захваљујући свом тасту „славују из Мрчајеваца" постао то што је постао, а и да је унапредио војску тако да она данас има силу и моћ белопаланачког ловачког друштва. Ја сам му поручио да ћу му тако узвратити да не само што неће бити министар одбране, него неће смети да изађе ни на улицу. Пописом који је вршен у војсци установљено је да му фали шест тенкова, једанаест хаубица итд. Поручио сам му да се смири, јер ко је заратио с Јовановићем, тај није добро прошао.

Невесели сценарио

- Мој сценарио о будућности Србије је доста мрачан, а моја предвиђања се, нажалост, увек обистињују. Мислим да ће бити барем симулације грађанског рата у Србији. Али не Косово и Србија, већ ће југ Србије кренути на Београд. У Белој Палании имају плате по 6.000 динара (око 75 евра), и тако је од Ниша па на југ. Београђани не знају шта се дешава у Србији. Млади новинари НИН-а не знају шта је Србија. Кажем им нека сиђу бар до железничке станице, јер тамо почиње Србија. Уђите у неки од локалних возова па ћете видети шта је Србија. Не би требало да дозволе да их Србија тако тресне по глави, да не знају где су.

Слепило метрополе

- Узбудила ме је вест да Срби поседују милион комада регистрованог наоружања, а према проценама МУПА-а има барем још толико непријављеног. Значи од 100 грађана, 32 је наоружано, с тим што су међу тих сто и деца, жене, старци... Значи, сваки Србин држи нешто и нешто чека.
Мој сценарио о будућности Србије је доста мрачан, а моја предвиђања се, нажалост, увек обистињују. Мислим да ће бити барем симулације грађанског рата у Србији. Али не Косово и Србија, већ ће југ Србије кренути на Београд. Често одлазим у родни крај, у околину Ниша и људи ми доле кажу: ,Долази ти полако овамо јер када кренемо на Београд, нећемо да гледамо ко је горе".
У Белој Паланци имају плате по 6.000 динара (око 75 евра), и тако је од Ниша па на југ. Борис Тадић јесте мобилан и можемо га срести на многим местима, али мало ко од њих горе осећа живот. Београђани не знају шта се дешава у Србији. Млади новинари НИН-а не знају шта је Србија. Кажем им нека сиђу бар до железничке станице, јер тамо почиње Србија. Уђите у неки од локалних возова па ћете видети шта је Србија. Не би требало да дозволе да нх Србија тако тресне по глави да не знају где су.
Иначе, министар одбране Драган Шутановац ме је тужио што сам написао да је био Јуловац и телохранитељ Зорана Кундака и да је захвањујући свом тасту „славују из Мрчајеваца" постао то што је постао, а и да је унапредио војску тако да она данас има силу и моћ белопаланачког ловачког друштва.
Ја сам му поручио да ћу му тако узвратити да не само шго неће бити министар одбране, него неће смети да изађе ни на улицу. Пописом који је вршен у војсци установљено је да му фалн шест тенкова, једанаест хаубица итд. Поручио сам му да се смнри, јер ко је заратио с Јовановићем, тај није добро прошао. Ја сам као Гари Купер: не потежем први, али ако потегнеш, онда си готов.

Драган Јаковљевић
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичест

Порукаод Hildur » Нед Окт 10, 2010 11:38 am

lepo, ali opet se ne odriče slavljenja jednog hrišćanskog sveca...neka naprosto zadrži slavu kao nešto što je deo predačkog kulta jer je to i poenta slave, da se oda poštovanje osnivaču jedne porodice, onome od koga potiče jedan rod. Ne potiče valjda od svetog Jovana?Elem, podržavam to što misli da podigne statuu Svetovida na planini, da jedna takva postoji i na Kosovu ne bi nam se dešavalo ovo što nam se dešava...
SOL.VERITAS.LUX.
Корисников грб
Hildur
 
Поруке: 297
Придружен: Чет Дец 17, 2009 5:18 pm
Место: Beograd

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичест

Порукаод Svetovid » Нед Окт 10, 2010 7:22 pm

Ne potiče valjda od svetog Jovana?


А теби је предак био Гренделова мајка? (шала, не одговарај)
Тешко да би Видовдан имао толики значај за Србе да није било Косовске битке, у којој је учествовала српска хришћанска властела.
А опет, тешко да би Косовска битка имала толики митски значај да се није догодила на Видов дан.
(јер са војне тачке Маричка битка је значајнија)
Све нам то говори да није могуће успешно раздвојити нешто што се вековима уплело.
Што рече неко, не заснива се вера на принципу: узми све или остави. :hoho
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичест

Порукаод Svetovid » Сре Окт 13, 2010 9:31 am

:kafa

ПРОГРАМ СТРАТЕГИЈЕ РАЗВОЈА СЛОВЕНСКЕ РОДНЕ ВЕРЕ

http://www.svevlad.org.rs/rodoved_files ... evere.html


1. Циљеви и задаци обнове родне вере Словена

Под словенском родном вером (етничком религијом) разумемо аутохтону духовну културу словенских народа, коју су изградили наши преци током хиљадугодишњих историја средствима родног језика, родног погледа на свет и сложене традиције, изграђене на основама њиховог начина живота на родној земљи својих држава, економијама и територијама на којима живе.

Словенски народи не само да су блиски по језику и култури, већ нам је иста митологија, традиција, поглед на свет, менталитет, мање су разлике у неким детаљима и већином, може се рећи, да нам је и иста судбина. На жалост, време и периоди политичког разногласја на државном нивоу су нас разделили. Словени су дужни да разумеју да сви ми, разгранати из истог корена, расцветали из истог семена, ми смо јединствен род, рођачки народи.

Официјелна наука до сада није довољно сагледала последице затвореног и насилног искорењавања родне вере у историји европских народа, па у том смислу ни словенских. Данас сасвим јасно уочавамо да је веросламајућа христијанизација словенских народа имала ознаке етноцида, и зато се она не може сматрати прогресивном појавом. У погледу на свет и самоспознаји Словена претхришћанског времена религиозна и етничка принадлежност су увек биле узајамне. Замена родне религије туђом схватана је као измена самог себе, своје душе, промене постојања сопственог народа, што сагласно природним нормама родне вере представља преступ. Управо зато Словени тако дуго нису прихватали христијанизацију, већ су се противили и ратовали са онима који су им наметали хришћанство.

Данас, када се више никаква информација не може сакритиа од мислећег дела јавности, постаје јасно да таква експанзија, духовна или физичка, свакако представља окупацију и супротност исконској традицији народа. Јер, за сва времена важи принцип: ко узима душу, тај узима и тело земље са њеним људским и материјалним ресурсима, економијом и другим вредностима. Таквоме нису потребни њена историја, филозофија, национална култура ни вековима грађен народни морал. Приоритет у информационом пространству даје глобалном монополисти безграничне могућности. Наше словенске земље трпе од туђинске информационо-финансијске агресије која проузрокује кризе, изазива хаоса, гарантујући слободу: слободу од вероисповести, слободу промене националности, слободу промене полних улога, слободу од рађања и васпитавања деце. Све се то одвија под маском демократије, где аутори подобних технократија имају користи од лицемерних метода двоструких стандарда.

Светске религије сачувале су начело антропоцентричког принципа устројства света где је све за човека, у име човека, а бог је представљен у лику човека. Такав модел света и друштва током две хиљаде година је исцрпео себе и разрушио не само словенске народе, већ цело човечанство, заједно са етносфером и биосфером Земље.

Потом, природни ресурски планете све су ближи потпуном исцрпљењу, а потрошачка агресивност светских моћника и ''златне милијарде'' незасито расте. Још се на хоризонту опажа дух глобалног и тоталног духовног колапса западне цивилизације, фијаско псеудодуховних вредности, поражених библијских принципа и злочини владајућег клана.

Да би се очувао живот на Земљи неизбежно је изменити присутну глобалну потрошачку грозницу и преобратити је у духовни канал размене и узајамности човека са Природом. Поглед на свет словенских предака, заснован на осећајном и брижљивом односу ка средини која нас окружује, може да послужи као образац будућег складног живота.

У времену које долази европским и словенским народима такође предстоји постепено преосмишљвање историјске реалности, подизање свести појединих представника нације о рушилачкој природи глобализације, као и опирање ономе што је ''универзално'' или ''светско'', а самим тим и ненационалној религији. Зато, као алтернатива етничком хаосу, појави се процес суштинског враћања сопственом духовно-културном наслеђу, повећан интерес ка источницима свог народа и етнокултуре, а такође и враћању ка родној религији.

Узајамност наших народа при решавању демографских, економских, еколошких, културних и других проблема ће допринети општенационалној безбедности и спровођењу животнодејствујуће стратегије развића. Наше је мишљење да су Словени дужни да се развијају, не искључујући своје посебности, већ допуњујући једни друге. На том принципу словенске узајамности, међусобног допуњавања, заснива се основна стратегија наше будућности. Неопходно је формирати словенску идеологију, која је дужна да у себи носи вишехиљадугодишњу мудрост наших народа ради кохезије словена на родној основи, што ће створити замајац будућем напретку. Ми верујемо да родноверје може да испуни ту колосалну празнину коју је у нашем народу створена од стране туђе, словенском бићу противречне религије.

Према томе, основне циљеве и задатке развоја родне вере Словена могуће је формулисати као: самоочување идентитета словенских народа, противљење светском глобализму, достизање узајамног разумевања међу представницима родноверја, ''народног хришћанства'' и праве науке, јачање јединства словенских народа кроз ширење веза међу родновернима, упознавање људи других словенских народа са културом, обредима, обичајима и празницима свог народа и свих словенских народа, формирање позитивне слике родне вере у друштву.

2. Родна вера као могућност самоочувања словенства и алтернатива глобализму

Глобални процеси довели су до стварања индустријске цивилизације, која све брже троши природне ресурсе и избацује неконтролисану масу отпада, која природа не успева да апсорбује .
Традиционална култура, духовне и природне вредности замењују се рекламираним мишљењем које се заснива на општој лажној представи о комфору, што изазива раст потрошње и акумулацију ствари. Отуђење човека од природне средине јесте пут погибије.

За спас човечанства неопходно је установити еколошку цивилизацију, која би могла ограничити незаустављив порив ка материјалним вредостима. Главни задаци таквог друштва су очување природне средине и наших народа, а не економски, политички или војни циљеви. Такве квалитативне промене не могу се извести без радикалне промене начина размишљања код људи.

У словенском родноверју постоји појам Права – једине праведности, прирођене моралном закону Васељене, који утиче на судбину свих бића и појава; такав поглед на свет помаже очувању чистоте и вредности Рода и родне Земље, као средине у којој обитава етнос. Етничка екологија као грана опште научне екологије долази свом логичног изворишту - да је једино традиционална духовна култура у условима независних држава способна да васпита човека еколошке будућности.

Стога је родна етничка религија која враћа однос поштовања човека према његовој матери земљи и природи данас потребна и она је дејствено једино способна да постане религија будућности. Треба имати у виду и да ће ускоро број језичника износити око милијарду, управо они су ти који продужавају и чувају традицију у Европи, Индији, Кини, Јапану, земљама Америке, Азије и Африке.

У 20. веку питања алтернативног духовно-културног идеала побудили су мислиоце да обнављају аутохтоне религијске сисетеме у Европи. Године 1998. основан је Светски конгрес етничких религија (WCER). Заседали су у Литванији, Немачкој, Грчкој, Белгији, Индији и другде, о чему сведочи Декларација Светског конгреса етничких религија. Недавно су понегде родноверна природно-национална веровања постала официјална на државном нивоу и призната су на Исланду и у Литванији, као и руској аутнономној републици Мари-ел.

Парола Светског конгреса етничких религија ''Јединство у разноврсности'' има много различитих аспеката. Сачувати различитост света и самим својим постојањем супротставити се његовој унификацији – то је главни задатак родноверних свих европских држава. То посебно значи да сваки човвек у свом свакодневном животу треба да обрати пажњу на разноврсност самог пројављења живота у природи и да укупним својим понашањем и животним деловањем то подржи.

Свака религија и народ њен исповедајући имају карактеристичне локалне, месне традиције, своје природне вере, поглед на свет, митологију, фолклор, које их везују са љубављу према родној земљи и историји, култивишу односе, што је довело до обожења Природе и свег живота..

И као што Природа чува свеколику несагледиву разноврсност, тако и људска култура омогућава људима развој њихове разноврсне традиције слободно и без негирања других веровања и обичаја. Језичество - то је природна етничка религија, захваљујући којој многи народи света чувају своје националне посебности. Тако, конфесије или посебна друштва родне вере постоје у многим словенским земљама: Украјини, Белорусији, Русији, Пољској, Бугарској, Словенији, Чешкој, Словачкој, Србији и др.

Њихови представници су природно објединили своје тежње у борби за право на родну веру. Једном годишње се одржавају скупови родноверних Словена под називом Словенско родноверно веће и по олимпијском принципу се одржавају у разним словенским земљама. Прво такво веће било је у Кијеву (Украјина, 2003), друго у Кобрину (Белорусија, 2004), затим у Калуги (Русија, 2005), у Шћећину (Пољска, 2006), у Београду (Србија, 2007), у замку Струга (Словенија, 2009), и та традиције ће се наставити и убудуће.

Родноверни словенских земаља чувају и развијају древна веровања, културу, родне обичаје и дух наших предака, не обазирући се на хиљадугодишње прогоне од стране државе и светских религија. Ми видимо и поштујемо у природи божанственост присутну у свим њеним облицима, ми верујемо да су живот, разум, дух, природност дати човечанству у разним појавама, које називамо родним именима наших богова и богиња: Сварога, Перуна, Ладе, Стрибога, Световида, Триглава, Живе, Радгоста, Велеса, Мокоши, Доље (Судбине), Белобога и Црнобога, Моране, Јарила, Љеље и Пољеља и многих других, који се јављју као облици отелотворења Васељене.

У основи нашег погледа на свет присутно је тројединство: родна земља – родна реч – родна вера. Та тријада са правом може постати камен темељац националне идеологије сваке словенске земље. У условима све веће глобализације, која тежи мешању култура и народа, за очување словенских држава неопходно је данас националну иделологију саздати, пре свега, на биолошком очувању и умножавању словенских народа, као и на обнови правог народног духа израженог у родној вери. Термин национални разумемо у смислу класичног значења о нацији као крвнородном друштву људи који се репродукују и чине своје државе. Култ рода свагда је био и остао један од главних светих вредности родне вере свих Словена.

Може се утврдити да и термин православље, који користи црква да би означила ортодоксно хришћанство, има аутохтону везу и однос у родном погледу на свет. Тројство Права (света богова), Јава (света људи) и Нава (света предака) – основа су словенског родноверског богословља, што је изражено у традицији прослављања богова; отуда право+славље.

Посебно, идеја обнове родне вере у том смислу се показала плодотворном, јер је кроз поштовање свог родног наслеђа могуће научити се уважавати и културу других народа. Обнова родне вере неизбежно актуелизује процесе интеграције словенског суперетноса, враћа нашим народима родно генетско памћење и етнички имунитет. Етнорелигија Словена носи у себи културне слојеве многих покољења наших предака и представља сама собом основу историјског и генетског памћења.

Обнова етничких религија, то је јединствени пут ка повратку оживљавања у народу његове праве природне душе; то је јединствено средство етничког самоочувања наших народа.



3. Однос према држави у успостављање историјске правде према родној вери

Човек, васпитан на темељу своје националне традиције, може видети светску културу само кроз призму свог етничког менталитета и погледа на свет. Према томе, важна је свагда била и биће етничка, национална култура, која се не може заменити никаквим глобалним или општечовечанским сурогатима вредности.

Савремени духовни и морални пад словенског друштва, губиитак независности многих народа, следствено остварењу глобалног плана, опустошио је у садејству са светским космополитксим религијама и нас. Промена исконских обичаја, заборав корена вере својих предака, извртање историје – један од дубоких разлога савремене трагедије словена, њихове разједињености, губитка генетског, родног памћења.

Познато је да се у светим списима хришћана, Јевреја и муслимана призива на поробљавање, пљачкање и убијање језичника и других неистомишљеника, разарање њихових светих места и култних представа богова.

Хришћанска црква, ширила је мишљење да је наша стара вера умрла, да је она погубна за душу, да је нужно прекинути сваки однос са језичницима. У таквим условима проистиче да треба напоменути држави и друштву да смо ми живи и још увек чувамо древни поглед на свет, традицију, веровање и духовну културу наших предака. Државни, јавни делатници просто не знају ништа о томе да су многи људи следбеници исконске вере предака. Уз то, напомињемо да смо ми такође грађани, као и сви други, и да су наше државе обавезне да заштите наша права у истој мери у којој су заштићена и права хришћана, Јевреја, муслимана, будиста и људи других вероисповести.

Тысячелетним преследованиям, дискриминации, религиозной войне против родной веры должен быть положен конец. Наступило время возобновить историческую справедливость относительно репрессированного родноверия (аутентичной веры славянских народов), которое понесло наибольшие утраты от тысячелетней государственной и церковной политики. Мы должны требовать от государства возвращения исторических священных мест родноверам, сделать их доступными для посещения и проведения там обрядовых действий, отдать эти священные места под защиту родной веры.

Хиљаде година узнемиравања, дискриминације, верских ратова против родне вере морају престати. Време је да се обнове историјске истине о потиснутом родноверју (аутентичној вери словенских народа), које је претрпело највеће могуће штете од стране државне и црквене политике. Морамо захтевати од државе да се родновернима врате историјска света места и учине доступним за посету и обреде.

За тај чин се саветује родноверским заједницама да у њиховим земљама, где год је то могуће, поднесу предлоге у вези са спровођењем историјске рехабилитације етничке словенске родне вере, проглашавајући је (заједно са хришћанством), за традиционалну религију наших земаља; да јој се обезбеде једнака права по важећем Уставу, истовремено тражећи и очекујући компензацију за духовно-моралне и материјалне штете коју су јој нанеле држава и већинске цркве, кроз давање бенефиција и материјалне помоћи за изградњу храмова или капишта богова и оснивање верских школа.


В этой связи наше отношение к политике рекомендуется строить сообразно следующим принципам. Родноверы как граждане своих стран имеют право поступать в политической жизни как угодно, быть членами разных общественно-политических объединений, в соответствии со своей гражданской позицией. В свою очередь, жреческое сословие должно быть над политикой, его задача - формирование мировоззрения и идеологии в обществе.

С тим у вези препоручујемо и да се односи с обзиром на политичку делатност поставе саобразно следећим принципима. Родноверни као грађани својих држава имају право деловати политички по својој вољи, тј. имају право да буду чланови друштвено-политичких организација, у складу са својом грађанском позицијом. Међутим, жреци и свештени слој су дужни да буду изнад политике; њихов задатак је формирање погледа на свет и родноверна идеологија уопште.

Такође сматрамо неопходним да се у случају родне вере, изврше промене у државној политици, и то:

1. Родноверни, где је то могуће, могу тражити и добити од државе поступак признања или јавне осуде за вишевековно прогонство и дискриминацију родноверних, тј. присталица свих национално-природних веровања словенских народа као титуларних, већинских нација наших држава.

2. Родноверни такође могу добити од државе признање за значајну улогу родноверја као традиционалне вере у очувању духовног наслеђа наших предака. Морате обавестити конкретни национални Институт за стратешке студије, који постоји у свакој земљи и бави се социо-културним и етно-националним проблемима, да постоји родна вера и њене инхерентне вредности јесу главни фактор очувања националног идентитета и идентитета народа.

3. Родноверни имају право да очекују од државе компензацију за рушење свештених места, за прогон и погибију многих родноверних у прошлости и за религијску дискриминацију ако је присутна данас; добијање једнаких правних услова за родноверска друштва, да за родвоверске обреде требују природна места или какав изнајмљени закуп, на основу права сваког грађанина да се користи општенационалним имовином, а такође имају право да траже запослење или очекују компензацију због моралног или материјалног губитка ако постоји дискриминација родноверних.

4. Родноверни где је то могуће имају право да траже од државе да се прекине са тенденцијама духовног монопола једне религије, да се спречи насилна религијска обука, могућност да омогуће студентима и ученицима, војницима и другим категоријама становништва једнаку доступност информација о свим конфесијама, а у том смислу, чак и најпре, о родној вери словенског народа, као и да се захтева једнак третман пред националним средствима јавног информисања.

5. Ми, родноверни, били смо и остали природни наследници исконске вере Словена, а преступи уперени против родне вере немају карактер прошлог. У смислу рехабилитације родне вере и компензације нанесених губитака током прошлих векова, ми имамо право да тражимо од државе повратак давних светих места за спровођење обреда родноверима и слављење родних богова, а такође и да по законима градимо храмове и капишта.



4. Начини и облици обнове родне вере у словенским земљама

Заједничко порекло словенских народа, блискост њихових језика дају могућност појаве општих црта словенског етничког погледа на свет, пантеона, култа, обичаја, који могу постати основа за реконструкцију етничке религије, што је актуелно код многих народа Европе. Ми добро знамо да етничка религија огромног словенског суперетноса има своје регионалне особености. Стога је савремена обнова родне вере дужна да се заснива на аутохтоним традиционалним националним обичајима и обредима, одухотворењу култова родних богова, у сагласју са месним традицијама конкретних народа.

Дужни смо да разумемо да родна вера постепено добија популарност у народу, и да ће постати етнокултурни симбол чије игнорисање неће бити могуће. Данас су родноверни све распрострањенији и постају достојни најбољих народних чувара части њихове заједнице.

Уведели смо да се у последњих 20 година изменила конфесионална структура у многим словенским земљама, рачунајући ту и оне које су искључиво хришћанске, при томе, што квантитет и квалитет родноверних удружења имају тенденцију јачања (Русија, Украјина, Пољска). А то даје право нади да етно-националне вредости, које чувају родноверни, свагде ће остати животно значајне и актуелне и у будућности заузети место које им припада.

У вези са свим изложеним, Словенско родноверно Веће препоручује родновернима:

1. Најпре сопственим примером распростирати традиционални и у исто време савремени родноверни начин промишљања међу себи блиским људима, познаницима и уопште. У том смислу је од велике помоћи широка научна основа, вековима скупљана од стране наших претходника, фолклорини извори и етнографски записи, филозофски радови о погледу на свет Словена, археологија (артефакти, симболи, ископине древних светилишта), истраживања о етногенези Словена, а такође и строга научна реконструкција богословско-обредног система родне вере од стране савремених учењака и родноверних волхова који је практикују.

2. Програм развоја словенске родне вере у савременим условима има стратешки циљ – очување националног идентитета словенских народа путем обнављама родних традиција као исконских духовних система (религија); док тактички задатак може бити испуњен кроз организацију месни духовно-концептуалних центара Словенске родне вере. То могу бити родноверна удружења, научни и историјско-културни центри, родноверне организације, фолклорна друштва, издаваштво, магазини, туристички центри и друге институције које постепено скупљају снагу да постану општеприхваћене и утичу на општу тенденцију развоја националне културе.

3. Стварање месних заједница, религијских центара и института родне вере остварује се сагласно са законима конкретне земље и ставова међународних организација о слободи савести и вероисповести, о заједничким организацијама или о развоју културе с учешћем месних услова сваке земље, народне традиције и особености, а такође и усаглашавањем са самим заједницама - друштвима.

4. Самоорганизовање словенских и родних друштава у местима такође треба да се одиграва сагласно са конкретним локалним условима сваке земље. На пример, тамо где постоје услови и одговарајућа правна регулатива могуће је основаати религиозни центар, а тамо где још постоји нека врста дискриминације родноверних или неразумевање, могуће је основати удружење или формирати групу истомишљеника и постепено привлачити родној вери оне који поштују словенску традицију.

5. Неопходно је да узајамни односи родноверних заједница са државом буду засновани на темељу важећег законодавства, али у исто време треба имати за циљ даље службено признавање родне вере где је то могуће (Литва, Русија, Украјина и др). Узајамни однос међу родноверним организацијама разних словенских земаља утврђен је по хоризонталном принципу равноправности и међусобног уважавања. Словени, следећи своју исконску традицију родне вере, узајамно се подржавају пред угроженошћу, добровољно указују сразмерну пријатељску, научну или правну помоћ.

6. За позитивну и естетски узвишену перцепцију и схватање родне вере, важно је да буде спроведена реконструкција ликова богова и њихових култова, њихово уметничко оваплоћење у скулптурама, живописима, филмовима, литератури итд.
Неопходно је развити традиционалне родноверске занате и уметности, који имају способност да оставе утисак не толико на рационалном нивоу, колико на емоционалној равни, при перцепцији родних архетипова, симбола, идеја, које благотворно утичу на душу човека, буде његово генетско памћење.
При томе, нужно је да се реконструкција погледа на свет, теологије, обреда, календара, ослањају на строги научни рад и методологију, а не на фантазији појединих литерата.

7. Постојана религиозно-обредна пракса и васпитање родноверског духовног сталежа – основа је очувања родне вере за будућа покољења. Разумемо да је обука и посвећивање у древној традиције ишло од жреца ка жрецу и од оца ка сину у условима постојања духовног, свештеничког сталежа. Обзиром да је ова традиција била прекинута, и данас живимо у несталешком друштву, то успостављање свештеничког сталежа данас може бити разматрано као најважнији задатак, кроз успостављање института жречева за најбоље и најодговорније.
Зато је неопходно, тамо где је то могуће, основати недељне школе за омладину и одрасле, као и даље више духовно образовање за обуку свештенослужитељима родне вере. При томе неопходно је применити напредне методе обуке, открити талентовану омладину, овладати неопходним личним занатима за родноверне делатности и подржавати их.
Узајамни однос учитеља и ученика пожељно је да се одвија сагласно са родноверном етиком, следећи давне ведске принципе првенства-старешинства и несебичности.
На овој етапи установљења родноверја, на путу до његовог признања да државном нивоу, треба избегавати појаву самозванства жреца и волхова, који дискредитују родну веру, као ни не злоупотребљавати прокламоване термине при узајамним односима са службеним и државним органима, а у самој структури друштава могуће је постављање Глава, Старешина, за родноверно-опште-ревнитељство боговима. Или друго, сагласно локалним условима и традицији.

8. Један од најважнијих услова за јачање родноверског покрета састоји се у нарастајућем симпатизерству, а оно проистиче од концентрације етничке енергије у одређеном простору. Стога пре или касније расута родноверна друштва и групе неизбежно су дужне да буду консолидоване у јединствен центар родне вере у својим земљама. Уз то, ти процеси неће доћи вештачки. Историја показује да социјалне појаве, које настају и израстају за годину-две, по правилу не живе дуго. Напротив, оно што зри у народним недрима дуго, сабира силу и стиче могућност за живот у будућем веку.

9. Постављање капишта, обредних и култних места, храмова родних богова неопходно је усагласити са историјским подацима, научним реконструкцијама, локалним традицијама и могућностима. Тамо где није могуће постављање светилишта и капишта, препоручује се тражење могућности да се подижу на приватним поседима. То, безусловно, претпоставља известан степен алтруизма, што се у садашње време јавља крајње ретко, што је такође наш задатак – тражити људе, способне да разумеју значај самопожртвовања и пружања материјалне подршке родноверју.

10. Узимајући у обзир учесталост покушаја замене родне традиције измишљеним псеудојезичничким теоријама и праксом, дужни смо да отворено захтевамо свако ограђивање од лажних учења и писања појединих аутора, а такође и од појединих сумњивих структура, иза којих стоје одређене личности.

Ми сматрамо својом обавезом да упозоримо све родноверне да могу бити доведени у заблуду лажним теоријама, заогрнутим у плашт родне вере или науке, коју пропагирају одређене личности, тзв. бизнисмени религије или просто штеточине које дискредитују родноверје. Њихови декларисани ставови углавном су плод личне фантазије појединачних аутора или намерна провокација која има за циљ да изазове раскол у нашем још недовољно снажном покрету.

11. Такође је неопходно да постоји информисање јавности о деловању друштава и центара родне вере. Ради овога стварају се интернет-ресурси, издавачке куће, успоставља се веза са средствима јавног информисања, организују се научне конференције, округли столови, етнофестивали и друга дешавања која привлаче интересовање јавности. Пожељно је стварати позитивно мишљење јавности о родноверју као делу традиционалне народне културне баштине, чиме се подиже ниво поштовања према родноверском покрету уопште.

12. Имајући у виду историјско искуство међународног словенског покрета у историји, разумемо да јединство Словена је увек било плодотворно у информативном, научно-образовном, етнокултурном, друштвено-патриотском организовању, али су свагда били неуспешни у политичкој сфери.

Стога ми истичемо да је главни задатак Словенског родноверног Већа као етнорелигиозног покрета био и остао:
- Координација деловања словенских родноверских друштава на основу хоризонталног принципа равноправности земаља-учесница,
- стварање природног позитивног, пожељног етнопсихолошког простора за очување и развој родне вере,
- посредством тога достигао би се главни стратешки циљ - самоочување Словена као самобитног суперетничког друштва у условима глобалне кризе.

Сви ти задаци ће се реализовати постепено, како родна вера буде улазила у крв и месо наших словенских народа као живи и природни организам.

VІІ Словенско родноверно Веће /Кијев, 29. мај 2010/

Превод са руског: А.М.Обровски
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичест

Порукаод Caliburn » Пет Окт 29, 2010 8:48 am

Lepo, sa zaista malim zamerkama, kao da sam ja diktirao. :D
Caliburn
 
Поруке: 806
Придружен: Чет Окт 01, 2009 2:26 pm

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Svetovid » Пет Јан 21, 2011 10:33 pm

Пољски родноверци http://www.slowianskawiara.pl/ нуде превод свог сајта на: српски, чешки, словачки и енглески.
Али не и на руски, украјински и белоруски. :lupa
(погледати тему: Да ли су Пољаци и Хрвати изгубили словенски дух? )
Очигледно је родноверје (као институционална, организована религија) усмерено против Русије.
И да је замишљено да родноверни центар буде Пољска и западна Украјина одакле ће се ширити лажна словенска духовност.
Промовише се позерско лажно враћање коренима (маскараде, свастике и њу ејџ) док се занемарује аутентична духовност Словена.

Слика

Слика
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Caliburn » Суб Јан 22, 2011 11:20 pm

Svetovid пише:Пољски родноверци http://www.slowianskawiara.pl/ нуде превод свог сајта на: српски, чешки, словачки и енглески.
Али не и на руски, украјински и белоруски. :lupa
(погледати тему: Да ли су Пољаци и Хрвати изгубили словенски дух? )
Очигледно је родноверје (као институционална, организована религија) усмерено против Русије.
И да је замишљено да родноверни центар буде Пољска и западна Украјина одакле ће се ширити лажна словенска духовност.
Промовише се позерско лажно враћање коренима (маскараде, свастике и њу ејџ) док се занемарује аутентична духовност Словена.

Слика

Слика


Svetovide, otkad si ti sklon teorijama zavere? :kafa12
Našao si sajt koji je neaktivan skoro tri godine i proglasio ga centrom zavere protiv Rusije samo zato što nemaju prevod svog sajta na ruski jezik. :hoho

Uzgred, šta tačno imaš protiv poklada i svastika, a "New Age" kod ovih Poljaka zaista nisam primetio?
I u Rusiji imaš krilo slovenskih pagana, koji se ponašaju poput ovih Poljaka, pa niko ne smatra da se u Rusiji organizuje slovenska vera usmerena protiv Češke.

'aj sad idi i ne greši više. :kafa
Caliburn
 
Поруке: 806
Придружен: Чет Окт 01, 2009 2:26 pm

Следећа

Повратак на ДУХОВНИ ПУТЕВИ - Срби свих религија и Срби атеисти

Ко је на вези

Корисника прегледа овај форум: Нема регистрованих корисника и 4 госта

cron