Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Индивидуална духовност: Срби православни, Срби католици, Срби мухамеданци, Срби атеисти, Срби других вероисповести, Велики верници, Мали верници, Средњи верници, Неверници, Верска убеђења и осећања, Атеистичка убеђења и осећања, Верска толеранција

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Tatzelwurm » Сре Сеп 02, 2015 9:19 pm



Када питаш неког родноверног који је твој најдражи бог сви крећу да набрајају: Перун , Световид , Весна... ,а нико не жели да каже Сварог?


Па зашто им није омиљени Сварог?


  1. Зато што је човек главни баја у улици Космос.
  2. Зато што се занима само том улицом ,а не о томе шта је каква баба трачара рекла другој баби трачари.
  3. Зато што га заболе лево јаје за људе ,а десно за богове.
  4. Зато што је извор и крај свега.
  5. Зато што му не можеш никада побећи.
  6. Зато што са њим слободе нема.
  7. Зато што ти неће никада услишити нити једну молитву ма колико она искрена била.
  8. Зато што је бог поред кога су сви богови тек полубогови ,а ово укључује и јеврејског бога.
  9. Зато што је отворени крвнички творац свега.
  10. Зато што смо ми за њега једно "игралиште" , односно само сан који ће једног дана нестати.
  11. Зато што мораш да смањиш свој его на нулу да би поштовао такво божанство ,а што је против природно готово свим паганима ,а и јудео-хришћанима за којих је бог Ђедо Мраз.
  12. Зато што је Терор који влада космосом.



Једино будисти би могли ,а али будиста не обожава никог. Прихвата као могућност да ,али не и обожава (нити верује)! Говорим о изворном будизму... Па ко би га прихватио? :kikl Нико. И то је доказ да је бог са великим Б. :vitez4

НИКО НЕ БИ ПРИХВАТИО БОГА ЗАРАД КОСМОСА ,АЛИ БИ РАДО ПРИХВАТИО БОГА ЗАРАД ЧОВЕКА.
КО КАЖЕ ДА ОВО НИЈЕ ТАЧНО-ДЕБЕЛО ЛАЖЕ. ЛАГАЈУЋИ СЕБЕ ЛАЖЕ БОГА. И ЗАТО ЈЕ ЛАЖ СВЕТА.


Једноставно...

Сварог је бог који је у равни са појавама као што су Браман , Орлог :kikl итд а не са боговима попут Индре , Јахвеа и осталих нижих богова и демона-читајте ванземаљаца од крви и меса , који су са људима 1:1 , и који још од људи захтевају обожавање базираном на чистом страху од одмазде ("Казнићете бог" , "Купаћеш се у ватри" и сличне небулозе којом варају ниже умове), као и разне жртве. Прочитајте Мојсијеву књигу где Мојсије жртвује волове , голубе свом богу , као и један део Библије где лик за победу ладно је као плату жртвовао своју кћер (Оh Lord of the Light...) Читајући какве је све гадости чинио ваш бог и шта је све нарађивао да се учини , ВИ САМОЗВАНИ ЧИСТУНЦИ НЕМАТЕ АПСОЛУТНО НИКАКВО ПРАВО ДА НАШЕ СТАРЕ БОГОВЕ ДЕМОНИЗУЈЕТЕ И ДА ГОВОРИТЕ КАКО СУ МАЊИ ВАЛИДНИ ОД ВАШЕГ САМОЗВАНОГ САМОПРОГЛАШАВАЈУЋЕГ РЕПУПЉИК КОСОВО-БОГА.... :lujk

Taj бог из Библије је глуп ки ћускија чим се "каје за своје дело" ,а што су иначе делови из Библије које су мени згадиле тог бога чим сам кренуо да је читам , могу веома лепо да потврде. Какав је то творац који се каје за оно што је створио? ГЛУП КИ ЋУСКИЈА ТВОРАЦ! Али , свакако није , нити може да буде наш творац... :tugica


ALL HAIL SVAROG! :vitez4
There comes a time when you look into the mirror and what you see is all you will ever see. And you accept it, or your kill yourself. Or you stop looking in mirrors."
LIBERUM VEL I MORTE
"There is no conflict between the ideal of religion and the ideal of science, but science is opposed to theological dogmas because science is founded on fact." -Nikola Tesla
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety"-Benjamin Franklin
.˙. .˙. .˙. .˙. .˙. 爻 .˙. .˙. .˙. .˙. .˙.
THE SOURCE OF MY MAGICK IS LOVE. WHO IS THE SOURCE OF LOVE?
Корисников грб
Tatzelwurm
 
Поруке: 1549
Придружен: Пон Мај 16, 2011 11:39 am
Место: Обилазим свет и гледам шта се ради...

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Tatzelwurm » Сре Сеп 09, 2015 12:44 am

Знате ли које су биле прве мисли тог страшног бога Сварога?

Како да створим нешто када знам да је све осуђено пропаст и да ћу само ја увек и заувек постојати?

Како било шта да учиним ,а да не наносим свима болове?

Они су млади , они не разуму баш ништа , они мисле да су једини , они ће све погрешно схватити... (творац мисли о свом делу много пре спровођења у дело- СВЕ ГО АКСИОМА ДО АКСИОМА!)

ПРОКЛЕТСТВО! ПРОКЛЕТСТВО!

НЕ! НЕ!

Морам да се решим ове напасти!

Морам је ишчупати из свог срца и целу је мојој творевини дати!

Управо из овог разлога је морала да буде ослобођена ЉУБАВ у космос. Живела Лада! :zurka

:wub

Слика


Зашто?

-Творац је свезнајући. Он апсолутно зна све ,а изнад свега зна ону најдубљу истину ,а то је да је само његово постојање право постојање. Све остало је само сан који дође и прође када постане свестан себе.

-Творац је интелигентан. Свестан је да нижа бића не могу бити виша бића. Свестан је свих њихових слабости и зна да и да жели не може да их искорени ,јер би то било аксиом према његовој интелигенцији.

-Творац да би нешто створио он мора да унесе љубав у своје дело и што је више унесе утолико је више себе у њега унео. Свако ко је творац нечега зна веома добро о чему причам.

-До ње он мисли , он сумња , он види , он је свестан ,а од ње он не сумња. Он је ношен идејом и иде где га рука у свом заносу однесе , он заправо спава , он није свестан. И за космос његова рука постаје ХАОС. :wub

-До ње он је јединствен , од ње он је многолик. То постаје Они! Више нема једног , већ много њих и свако од њих је отелетворен у космосу као одређена сила.

ALL HAIL SVAROG! :vitez4
There comes a time when you look into the mirror and what you see is all you will ever see. And you accept it, or your kill yourself. Or you stop looking in mirrors."
LIBERUM VEL I MORTE
"There is no conflict between the ideal of religion and the ideal of science, but science is opposed to theological dogmas because science is founded on fact." -Nikola Tesla
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety"-Benjamin Franklin
.˙. .˙. .˙. .˙. .˙. 爻 .˙. .˙. .˙. .˙. .˙.
THE SOURCE OF MY MAGICK IS LOVE. WHO IS THE SOURCE OF LOVE?
Корисников грб
Tatzelwurm
 
Поруке: 1549
Придружен: Пон Мај 16, 2011 11:39 am
Место: Обилазим свет и гледам шта се ради...

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Aнa » Уто Окт 20, 2015 8:55 pm

Корисников грб
Aнa
 
Поруке: 4088
Придружен: Пет Нов 11, 2011 6:49 pm

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Aнa » Сре Нов 11, 2015 7:03 pm

žrc. ZIEMISŁAW GRZEGORZEWIC: Bez djece rodnovjerje nema budućnost

Objavljeno u utorak, 8. rujna 7523. Piše: žrc. Svetoslav



Ovaj tjedan vas upoznajemo sa žrecom Ziemisławom, voditeljom i idejnim začetnikom poljske zajednice Kołomir, talentiranim glazbenikom i autorom knjige «Vjera, Zemlja, Obitelj».

Слика

Slava rodnim Bogovima, pozdrav Ziemisławe! Reci mi kao prvo nešto kratko o sebi, kako bi čitatelje upoznali sa sugovornikom.
- Dobar dan, ja sam Ziemisław, žrec sam u zajednici Kołomir.Također sam autor knjige «Vjera, Zemlja, Obitelj» (Wiara, Ziemia, Rodzina), objavljene 2014 godine, te sam amaterski glazbenik. Rodnovjerje me zanima već od 2005. godine, a 2009. godine sam počeo praksu kao žrec, ili bolje rečeno – učenje za žreca. Od tada organiziram proslave slavenskih rodnovjernih blagdana, 7 puta godišnje, sve do danas. Također trenutno dovršavam drugu knjigu, te pišem povremeno za portal duchtynia.pl, duhovnu inicijativu koju smo pokrenuli moj prijatelj Dragomir i ja.

Sad kada znamo s kim pričamo, reci nam neke osnovne podatke o udruzi Kołomir (pol. Stowarzyszenie Kołomir), kako i kada ste nastali, nalazite li uzore u drugim rodnovjernim organizacijama slavenskoga svijeta?
- Udruga je 2009. godine počela djelovati kao neformalna zajednica. Tada nitko, uključujući i mene, nije znao što očekivati i koji put je pred nama. Zajednica se sastojala od nekolicine prijatelja, koji su, većinom, imali malo znanja o putu naših predaka. No, svi smo učili, vježbali i razvijali se.2011. godine zajednica je službeno postala udruga. Tijekom sljedećih godina povećao se je broj sudionika i s obzirom da su naši događaji 'otvorenog tipa' ljudi dolaze i odlaze, ali ona «srž»,šačica stalnih članova je uvijek tu. U 2014. Godini broj sudionika na obredima je skočio za skoro 100%. Organiziramo godišnje sedam proslava blagdana: Badnjak (Szczodre Gody) koji označava početak godišnjega kruga, Velju noć (Jare Gody), Jarilovo (Święto Jarowita ili Maik – u doslovnom prijevodu 'svibanjčić'), Kupala (Kupała), Perundan (Święto Peruna), Plodovi (Dożynki) i Djedove (Dziady). Ne znam imamo li baš uzore, ostali smo prilično izolirani od ostalih rodnovjeraca u Poljskoj, uvijek smo išli nekim svojim putem. Naravno, slijedimo slične pokrete iz svih slavenskih (ali i drugih indoeuropskih) zemalja koje nas donekle nadahnjuju.
Слика
Surađuje li vaša udruga sa drugim, sličnim organizacijama u Poljskoj i inozemstvu?
- Vrlo rijetko održavamo kontakt sa drugim organizacijama i individualcima iz Poljske i drugih slavenskih zemalja. Ove godine smo moj prijatelj i ja sudjelovali u 3. Poljskom rodnovjernom vijeću koje je okupilo predstavnike gotovo svih rodnovjernih organizacija iz Poljske. Jedan dio tih zajednica ove godine je uspostavio Savez, koji će predstavljati interese rodnovjernih u većem opsegu.

Kako gledaš (i gledate) na rodnovjerje? Shvaćate li rodnovjerje više kao svjetonazor, očuvanje tradicije i kulture ili kao vjeru i duhovnost u pravom smislu tih riječi?
Oboje. Vjera podrazumijeva postojanje nekakvoga svjetonazora te je duboko ukorijenjena u kulturi. U suvremenom rodnovjerju imamo jake elemente narodne kulture, koja zapravo još uvijek živi u ruralnim dijelovima Poljske. Ti elementi potječu izravno od običaja i vjerovanja naših pretkršćanskih pradjedova i imaju duboko duhovno značenje. Mi upražnjavamo mnoge od njih te tako, u nekoj mjeri, radimo na njihovom očuvanju. Oni su našli svoju ulogu u našoj duhovnosti kao dio naših obreda. Dakle, jedno drugo nadopunjuje. Ako pitaš smatramo li svoja vjerovanja simboličkim, kao što to shvaća jako puno takozvanih rodnovjeraca, odgovor je ne. Rodna vjera se je razvijala sa ljudima, određujući njihov svjetonazor, ali se također rodilo iz njihovog načina gledanja na stvari. Dakle, za primjer, zamisao kako je sunce od grumena zlata iskovao nebeski kovač Svarog svakako je metafora, ALI mi vjerujemo da takav Bog postoji i da je sudjelovao u stvaranju naše zvijezde (ali također i drugih). Dakle, mi ne mislimo da se je to kovanje dogodilo doslovno, nego je prije nastala procesima koje objašnjava suvremena znanost. Danas razumijemo kako se zvijezde rađaju. Naši djedovi su posjedovali jednaku mudrost, samo su sve to razumijeli na jedan više mitološki, poetski način. Drugim riječima, vjerujemo da su zakoni stvaranja postavljeni od strane božanske inteligencije, imenom Bog – Svarog. Stoga da, on je iskovao naše Sunce. Suvremeno rodnovjerje i znanost se slažu na bezbroj razina, samo što mi razumijemo da su Bogovi prava bića i da tako složen mehanizam kao što je svemir nemože nastati slučajno te da su procesi koji se u njemu javljaju posljedica zakona postavljenih od viših bića. No u svakodnevnom životu ne razmišljamo previše o tome. Jednostavno slavimo Bogove i prirodu kakvi jesu, ni više – ni manje. Razmatranje prave prirode i srži svemira je nebeski put, ali vjerovatno ćemo ga svi iskusiti kada nam vrijeme dođe. Ljudi smo, gledamo stvari na ljudski način, sa začinom romantizma, da se tako izrazim. I svi ljudi trebaju kontakt sa Bogovima, na ovaj ili onaj način.

Koliko se često vaša udruga nalazi? Imate li tjedne skupove ili se nalazite samo na blagdane? Kad smo kod blagdana, koje blagdane slavite?
- Kao zajednica se uglavnom nalazimo na blagdane, s obzirom da mnogi od nas žive na velikim razdaljinama. I kao što sam rekao i ranije, slavimo 7 blagdana tijekom godine: Badnjak (Szczodre Gody) koji označava početak godišnjega kruga, Velju noć (Jare Gody), Jarilovo (Święto Jarowita ili Maik – u doslovnom prijevodu 'svibanjčić'), Kupala (Kupała), Perundan (Święto Peruna), Plodovi (Dożynki) i Djedove (Dziady). Svi se oni sastoje od narodnih običaja, obreda i objeda nakon, tako da imaju i vjersku i društvenu važnost. Zapravo, znamo se toliko dugo samo postali već kao obitelj. Ljudi su također voljni putovati iz daleka kako bi nam se pridružili uz sveti oganj, iako postoje druge rodnovjerne zajednice u njihovoj blizini. 2014. godine smo proširili našu zajednicu te su nam se na obredima pridružili mnogi ljudi izvan naše male sredine. Vidjet ćemo što nam donosi budućnost.

Koje je tvoje shvaćanje Božanskoga svijeta? Što su Bogovi za tebe?
- Djelomično sam na to pitanje odgovorio i ranije, ali razradit ću to malo više. Vjerujemo – ili razumijemo, to je bolja riječ, da su Bogovi prava bića. Samo su «preveliki», pre božanski da bi mi shvatili njihovu prirodu ispravno našim 'zemaljskim glavama'. Naši preci prikazivali su Peruna kao ratnika sa sjekirom i lûkom. To je vizija koju su oni mogli razumijeti. Možda im je Bog to otkrio na taj način. Ali, naravno, mi ne vjerujemo da je On zaista nekakav ratnik, koji sjedi na oblaku, zar ne? Takav prikaz nam samo pomaže da ga razumijemo, da ga približimo. Smatramo Peruna odgovornim za neke zakone, procese u svemiru. Bila je i jest Njegova volja uspostaviti i izvršiti ih, a mi se moramo podčiniti, jer smo samo dio ovoga svijeta. Stoga, da zaključim, smatramo Bogove tvorcima i «administratorima» svemira, skupa sa njegovim zakonima. Ti zakoni također utječu na živote, moral i etiku ljudi. Bogovi su tako složene prirode, da im se možemo približiti isključivo upražnjavajući našu vjeru, tako postajući sve više i više jedno s prirodom. Htio bih izbjeći da ovo sve skupa zvuči kao neke ezoterične new age gluposti, ali sve je tako jednostavno i prirodno da mi je jednostavno teško naći prave riječi kako bih to opisao.

Rodnovjerje i politika?
-Politika je bitna. Postoji izreka: čak i ako te politika ne zanima, ti zanimaš nju. Danas je mnogo uznemirujućih događaja i procesa u tijeku, koji izravno utječu na dragocijene vrijednosti rodnovjeraca: obitelj, narod, tradicija, vjera. Zapravo je veći dio (posebno zapadnog) svijeta na putu da uništi ove čiste i istinske vrijednosti, stoga je bitno da rodnovjerni imaju svoj glas. Sa druge strane, mnoga politička pitanja podijelila bi rodnovjerne različitih narodnosti. No dobro, to je sasvim prirodno, a mi bi tada trebali tražiti riješenja.

Spomenuo si Bogove – Svaroga i Peruna. Koji se to Bogovi nalaze u vašem 'panteonu'?
- Slavimo Svaroga, Svarožića, Peruna, Velesa, Mokoš, Ladu, Dažboga, Jarila, povremeno i druge Bogove (Rod,Hors, Morana), a osobno često razmišljam i o onima čija su imena zaboravljena. Vjerovatno ih je bezbroj...

Vjerujete li u taj panteon Bogova ili jednoga (vrhovnog) Boga, čije su ostali Bogovi samo lice i aspekti?
- Mislim da čovjek ne može odgovoriti na ovakvo pitanje. Mislimo da pravu prirodu Bogova jednostavno ne možemo razumjeti, mi samo možemo vidjeti i razumjeti onaj dio kojeg nam oni otkrivaju. Mi smo mnogobošci, tako da da, slavimo mnoštvo Bogova, ali tko miže reći zasigurno jesu li oni posve odvojeni ili lica jednog apsoluta. A možda su ta lica jednoga istovremeno odvojena bića? Može li se išta reći sa sigurnošću? Perun je mnog, kaže izreka – ali jesu li njegove pojave odvojena bića ili njegov identitet, ili pak njegove maske? Ili možda je naše shvaćanje potpuno pogrešno? Mislim da tu jednostavno treba stati. Bogovi su ono što jesu. Vjerovatno ćemo ih svi jednoga dana sresti, kada nam dođe vrijeme.

Rekao si na početku da si napisao knjigu, „Wiara, Ziemia, Rodzina“. O čemu se točno radi?
- Knjiga pokriva temelje rodnovjernog svjetonazora, prakse, obreda i sl. Imamo jako malo literature o tome ovdje, pa sam želio napisati knjigu koja će biti alat jednostavnog pristupa za početnike, ali i vrijedan čitanja onim iskusnijim vjernicima. Tiskali smo samo dvjestotinjak komada, koji su prodani na licu mjesta. Nakon toga knjigu smo dijelili digitalnim putem. Ove, ili početkom iduće godine planiramo napraviti drugo izdanje, ali prvo je na redu nova knjiga na kojoj trenutno radim. Detalji će biti na našoj Facebook stranici, kada tome bude vrijeme.

Koristiš ime «Ziemisław». Reci mi, radi li se o inicijacijskom imenu, ili si to samo tako odabrao kao duhovno ime. Zašto Ziemisław?
- Ne, to je samo nadimak, kojeg sam u prvom planu odabrao kao pseudonim za pisanje ali i kontakte sa rodnovjernom zajednicom. Nisam previše sklon «inicijacijskim imenima» i glupim nadimcima koje mnogi, čini mi se, obožavaju i previše. Već imam svoje ime, ime koje mi je otac dao, dovoljno je «inicirajuće». Iako mi se možda ne sviđa, iako meni možda nema nikakvo posebno značenje, ipak bih to trebao poštovati, to je odluka mojega oca – zar ne? Jer znam, za njega je to ime imalo određenu vrijednost, kao što ime mojega sina znači meni. Uglavnom, odabrao sam Ziemisław kao 'potpis' koji će me predstavljati u rodnovjernom svijetu. Naravno, ima značenje: onaj koji slavi svoju zemlju. Ili, onaj koji potječe iz slavne zemlje. Drugi dio, Grzegorzewic, jednostavno je patronim. Ali, kao što rekoh, u životu više volim koristiti svoje pravo ime.

Približavamo se i kraju intervjua, pa nekoliko pitanja o dolazećim vremenima. Kako vidiš budućnost rodnovjerja u vašoj zajednici i općenito Poljskoj?
- Postoje dobre inicijative i jaki ljudi, koji čine jako puno za razvoj našega pokreta. Ali cijela sredina je zapravo još uvijek jako, jako malena. Također, jako malen broj rodnovjernih tu ima djecu. A bez njih nema budućnosti, nizašto. Možda griješim, ali meni se čini da mali broj kvantitativno ne znači obavezno da je zajednica i kvalitetna. Što se tiče naše zajednice - vrijeme će isprobati sve, uključujući i nas. Vidjet ćemo u nadolazećim godinama tko je našao put i je li to put naših predaka. Jedno je sigurno: Ja ću zadržati vatre plam. A ukoliko se neki ljudi odluče vratiti za nekoliko godina, odluka je samo njihova. Oni su uvijek dobrodošli i uvijek će biti. Vatra će uvijek gorijeti za njih, kao i za sve nove, također.

Koji su, po tvom viđenju, problemi sa kojima se rodnovjerje suočava u budućnosti?
- Demografija, svakako. Kao što sam napisao i gore, mi gotovo pa nemamo mlađu generaciju. Naravno, dolaze novi ljudi svako malo, ali jako puno ih i odlazi. Ali DJECE ima jako malo. Naša situacija je nešto slično onoj zoroastrijanaca u Iranu, samo daleko gora. Druga prijetnja mogao bi biti progon, ako određeni procesi kojima smo danas svjedoci i dalje budu uznapredovali, vjerojatno znate na što mislim. Također, s obzirom da je rodnovjerje – oprostite mi na izrazu – pomalo ekscentričan pokret, privlači sve vrste čudaka i ljudi koji rodnovjerje shvaćaju kao neku vrstu pubertetske tjeskobne pobune protiv kršćanstva, ništa više. Oni su problem. Rekao bih da je previše ljudi koji bi, umjesto da grade svoje hramove, radije pljuvali po hramovima ostaljih. Rodnovjerju trebaju jake zajednice, sačinjene od ljudi koji znaju što vjeruju i zašto, spremni braniti svoja vjerovanja i ojačati svoje 'pleme' – djecom koja su odgojena sasvim drugačije, nego što su njihovi roditelji odgajani. Za sada je to na žalost samo subkultura. Kao takva, neće napredovati. No, vidjet ćemo što su bogovi pripremili za nas... Nisam ni optimističan, nit' pesimističan. Svi mi moramo posaditi sjemenke i potruditi se da daju puno dobroga uroda. A jesmo li uspješni ili ne, to ćemo vidjeti u budućnosti.

Zahvaljujem ti se puno na ovom ugodnom razgovoru. Bilo bi lijepo da nam za kraj, uz pozdrave, pokloniš neku poljsku mudru izreku, koju će čitatelji dobiti na rastanku :)
- Hvala vam na interesu i zanimljivim pitanjima. Izreka? Izvoli! «Czego Wiosna nie zasiała, tego Jesień nie urodzi» (Što proljeće nije zasadilo, to jesen neće roditi).

http://www.rodnovjerje.com.hr/cl16-ziem ... ervju.html
Корисников грб
Aнa
 
Поруке: 4088
Придружен: Пет Нов 11, 2011 6:49 pm

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Aнa » Сре Нов 11, 2015 7:44 pm

12. Slavensko rodnovjerno vijeće


U razdoblju od 14. do 16. kolovoza održano je 12. Slavensko rodnovjerno vijeće u Ljubljani. Domaćini vijeća bili su članovi Društvo Staroverci i Staroslavov hram: akademija staroverskih obrednih praks (Slovenija).



Na ovom dvanaestom po redu Vijeću sudjelovali su: Lug Velesa (Srbija), Rodna vira (Češka), Slovansky kruh (Češka), Vedy (Slovaška), Rodzima wiara (Poljska), Obednannja ridnoviriv Ukraini (Ukrajina), Sojuz Venedov (Rusija) i Perunova Svetinja te Savez hrvatskih rodnovjeraca.



Ove godine održala su se predavanja na temu Vijeća dogovorenog prošle godine a koja su se bavila kultom predaka. Svaka zemlja predstavila je svoj odnos i promišljanje u odnosu na temu. Putem različitih prikaza, od znanstvenih i tradicijskih, preko alternativnih, do osobnih na Vijeću se prikazala raznolikost pristupa.



Uz predavanja, predstavljene su knjige i radovi koji su objavljeni u navedenim slavenskim zemljama proteklih godinu dana.



Ekološka svijest jedna od tema Vijeća

Na Vijeću se, a u okviru glavne teme, raspravljalo i o svjesnosti predstavnika prema problematici ekologije, recikliranja i osobnih stavova prema očuvanju okoliša, te mogućih rješenja za praktična ekološka rješenja u vlastitu domu.

Također je napomenuto da ako se obraćamo sa poštovanjem svojim precima, logično je da svojim ponašanjem odamo poštovanje i našim potomcima.



Nove organizacije - novi domaćini
Слика

Kao šećer na kraju, nakon predavanja i konferencijskih radova, održano je i samo Vijećanje, na kojemu je, kao i uvijek, bilo žustrih rasprava na široku lepezu tema uže i šire vezanih uz rodnovjerje.

Na koncu su odlučene i teme, lokacija i vrijeme održavanja sljedećeg Vijeća, a jednoglasno je u Vijeće primljena i nova organizacija iz Češke republike, Slovansky kruh. Onisu ujedno i domaćini sljedećeg Vijeća, koje će se održati u Pragu, u srpnju mjesecu 2016. godine.

Krajem prvog i drugog dana održani su koncerti glazbenih skupina Batista i Vedun, te Gita-Eleonora, čiji se glazbeni repertoar kretao od šamanskih preko narodnih do povijesnih tema i glazbenih ostvarenja.


Slovenci pripremili čak 2 obreda
Слика

Zadnji dan, nedjelja 16. kolovoza., održan je obred na temu kulta predaka i posvećenja stare lipe, a zatim i odlazak na stari Ajdovski gradec u blizini Bohinjske Bistrice. Tamo je još jedan obred vodila volhinja dr. sc. Halina Zoreslava Lozko iz Kijeva. Konzumirala se domaće pripravljena hrana, a nakon obreda otišlo se na ručak, gdje se uz odličnu hranu druženje nastavilo sve do finalnog rastanka kasnije poslijepodne.
http://www.rodnovjerje.com.hr/novost-12 ... ljana.html
Корисников грб
Aнa
 
Поруке: 4088
Придружен: Пет Нов 11, 2011 6:49 pm

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Aнa » Пон Јан 04, 2016 6:38 pm

Корисников грб
Aнa
 
Поруке: 4088
Придружен: Пет Нов 11, 2011 6:49 pm

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Aнa » Чет Јул 28, 2016 6:55 pm

„Словенски неопаганизам“ тражи у Русији статус традиционалне религије


18.07.2016.


ОВАЈ АНТИХРИШЋАНСКИ ПОКРЕТ ПОСТАО ПОПУЛАРАН КОД ДЕЛА ОМЛАДИНЕ И ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ


Све је почело са Горбачовљевом перестројком, али се под маском „родне вере“ тинејџерима често подмећу идеологија неофашизма, расизам и национализам
Највидљивији интереса ка паганизму показале су заједнице и клубови који се баве историјском реконструкцијом и борилачким вештинама. Клубови словенско-горичке борбе. Име ове борбе потиче од речи „горица“ - „брег“. На таквим узвишењима су се - на обредним гозбама у знак сећања на мртве - одржавале ритуалне борбе
Сами нови пагани признају да у њиховом покрету има жестоких присталица „аријевске чистоте“, непријатељски расположене према хришћанству. И, мало ко може разликовати тинејџера-нацисту, који себе назива „родноверцем“, од паганина-интелектуалаца из „Велесевог круга“ који медитира о природи и једном богу Одину и Роди
Пише: Роман ЛУНКИН, директор Центра за проучавање религије и друштва

СЛОВЕНСКИ неопаганизам после Горбачовљеве перестројке постао је јединствени религијски покрет са националним колоритом.

Пагански, у суштини антихришћански, поглед на свет постао је популаран међу омладином и међу делом интелигенције. Али, заинтересованост младих људи за неопаганизам - све чешће користи у политичке сврхе.

Под маском „родне вере“, тинејџерима се често подмећу идеологија неофашизма, расизам и национализам у широком смислу те речи.

У вези са украјинским догађајима, идеологија „словенског братства“ у Украјини је постала инструмент русофобије и одвајања од православља. Због тога је важно увидети реалност руског словенског неопаганизма, којег такође користе деструктивне политичке снаге као простор за манипулације.

Најпопуларније отелотворење интереса ка паганизму постале су заједнице и клубови који се баве историјском реконструкцијом и борилачким вештинама.

То су ратоборци, клубови словенско-горичке борбе. Име ове борбе потиче од речи „горица“ - „брег“.

На таквим узвишењима су се - на обредним гозбама у знак сећања на мртве - одржавале ритуалне борбе.

Део реконструктора и оних, који су се интересовали за борилачке вештине, затим је прешао у православље, формиравши сличне клубове по парохијама.

Међутим, многи клубови словенског ратоборства почели су да привлаче националисте и неофашисте са својим култом снаге, храбрости и „руске вере“.

Неофашистички позив постао је за словенски паганизам озбиљно искушење. Почетком 2000-их, најпознатији лик је био „чаробњак Доброслав“ (Александар Добровољски) у Кировској области, који је ширио ксенофобичне идеје, мрзео хришћанство, сарађивао са „Руским националним јединством“" и Комунистичком партијом РФ.

Идеје о супериорности словено-аријеваца проповедао је и Александар Хиневич, вођа забрањене Цркве Инглингова из Омска.

Покрети Доброслава иХиневича су ишчезли, међутим, остале су групе родновераца које користе паганизам за отворено непријатељске акције против православне цркве и за фашистичке ксенофобичне изјаве.



Познат је цео низ акција које су извршили „родноверци“: подметање бомбе у православном храму у Бируљиово-Западном, актови вандализма против крстова. Међутим, колико су ове акције повезане са паганским заједницама, остаје нејасно, јер адолесцентска употреба коловрата и свастика још увек их не чини паганима.

Сами лидери словенских пагана покушали су да се дистанцирају од неофашиста и расиста који су фактички дискредитовали концепт „родноверја“. Током 2009. године, Унија словенских заједница и „Круг паганских традиција“ у заједничком саопштењу осудили су цео низ одвратних ликова, међу којима су били Хиневич и Трехљебов, чије су публикације проглашене екстремистичким.

А 2012. године иста ова коалиција - заједно са заједницом „Велесов круг“ - осудила је велики број „псеудонаучних теорија, од Хиневича до Фоменка“.

На овај начин, главне паганске организације покушавају да направе баланс између оживљавања руске вере и национализма - што није увек могуће, чак ни у православљу.

Један од циљева лидера паганских организација је - званично признавање словенског паганизма као једне од „традиционалних религија“.

У том смислу, следбеници „староседелачке вере“ периодично јавно иступају као руске патриоте.

„Круг паганске традиције“, на пример, позвао је 2014. године своје присталице да подрже на свенародном гласању „Име Победе“ књаза Олега Вешћева, као и хероје Отаџбинског рата 1812. и 1941-1945. године.

Ипак, националистички шмек руског паганизма и даље остаје заштитни знак, који стално подсећа на себе.

И сами нови пагани признају да у њиховом покрету има жестоких присталица „аријевске чистоте“, непријатељски расположене према хришћанству. И, мало ко може разликовати тинејџера-нацисту, који себе назива „родноверцем“, од паганина-интелектуалаца из „Велесевог круга“ који медитира о природи и једном богу Одину и Роди.

Превео: Срђан Ђорђевић

http://fakti.org/rossiya/medija-menju/s ... e-religije
Корисников грб
Aнa
 
Поруке: 4088
Придружен: Пет Нов 11, 2011 6:49 pm

Re: Словенски неопаганизам, Родноверје, Родна вера, Јазичество

Порукаод Aнa » Чет Сеп 01, 2016 2:52 pm

Корисников грб
Aнa
 
Поруке: 4088
Придружен: Пет Нов 11, 2011 6:49 pm

Претходни

Повратак на ДУХОВНИ ПУТЕВИ - Срби свих религија и Срби атеисти

Ко је на вези

Корисника прегледа овај форум: Google [Bot] и 2 госта

cron