Див

Колективна духовност: стара српска вера и "сујеверје", фузија православља и старе религије, за и против српске народне религије, праслике: Видовдан -> Световид Свети Сава -> Дабог, архетипи, аутентична самоникла духовност

Див

Порукаод Svetovid » Чет Сеп 09, 2010 2:22 pm

Не крије ли „див“ основну супстанцију „бога“? Дивови се одликују: великом прождрљивошћу; хране се и људским месом; веома су груби и примитивни. Дивска мајка дојкама запреће хлеб, јер не зна за лопату њихово оружје је камење; спољашност им је груба: обрве су им као шума, тако да се маказама морају сећи, да би див могао гледати. Верује се да се див рађа из брака човека и виле. У нашој народној поезији чест је мотив да див љуби жену, као и змај див отима девојке, јаше на лаву. Верује се да су функције дивова временом преузели други ликови из наше народне религије, нарочито јунак типа „Међедовић“, као и псоглави. Неки наши митолози склони су да тврде да на дивове подсећају и извесне појединости у скаскама о Марку Краљевићу, Милошу Обилићу, светоме Сави, Тројану, Арапима.
Да су дивови у религији имали некада угледније и одређеније место, може нам као доказ послужити реч „дивљи“, који се као атрибут даје многобројним примерцима из целе фауне и флоре: дивокоза, дивљи голуб, уопште дивљач, дивље животиње; затим, дивља јабука. Дакле, реч је о животињама и биљкама које припадају дивовима – њима посвећеним. И данас се код нашег народа може наћи веровање да у свакој већој јами борави по једна „дивија баба“.
2. Примери из обичајне праксе. У источној Србији, а у Сврљигу сасвим извесно, у време Мратинаца, жене које иначе не смеју радити са вуном, изговарају се да то избегавају због „оних дивјина“, мислећи при томе на вука, који, доиста, носи у себи амбивалентна својства. Исто тако, деци која се „не држе“, па их „износе на раскрсје“, где добијају новога кума, у појединим културним зонама, нпр. у „западној културној зони Сврљига“ – кажу сељани – таквој се деци, „нађеној на раскрсју“ надевају тзв. „дивја имена“, пре свих: „Вук“, „Вукадин“, „Вукослав“, „Вукана“, „Вукадинка“, „Вукослава“ или „Вукосова“.
Све то може бити аргумент да дивови нису припадали само фолклору, већ да су у старини морали били саставни део наше религије. Уосталом, и само њихово име: „див“ није Србима дошло из турскога див или дев, како се тврдило, већ је то изведеница од речи deivo, којим су сви индоевропски народи називали своје богове: индијски дева, староперсијски daeva, латински divus и deus. Српска реч див је, дакле, индоевропска, и она код Срба и других Словена означава зле демоне.

Много је топонима у Србији са основом див, дивљи. Наводим најзначајније форме израза: Дивизбор, Дивчевићи, Дивље, Дивљана, Дивљак, Дивљачки крај, Дивљански Манастир, Дивци, Дивчибаре, Дивићи, Дивостин, Диволеска, Дивља ријека, Дивачко брдо; у Црној Гори: Дивљак, Дивљаци, Дивљачки крш. У Босни: Дивичани, Дивојеве глав., Дивић, Дивјак, Дивовићи, Дивље косе, Дивин, Дивесело, Дивова вода, Дивич; у Македонији: Дивјаци, Диво поле, Дивљански дол, Дивље, Дивљак, Дивидија, Дивиче, Дивјанци; у Хрватској: Дивуша, Дивина гл; Дивов бриг, Дивић, Дивићи, Дивуље, Дивојовић; у Словенији: Дивача, Дивашка Јама, Дивјаки. У Бугарској: Дивоцитъ, Дивля, Дивчовото, Дивчова река, Дивдъдово, Джинотъ, Джиново.
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Див

Порукаод talican » Пет Сеп 10, 2010 12:11 am

Мене је Владе ДИВац одувек асоцирао на дива. :osmeh
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Див

Порукаод talican » Уто Сеп 14, 2010 5:02 pm

А можда је само реч о високим људима...
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Див

Порукаод Caliburn » Чет Сеп 16, 2010 10:23 am

Mišljenja sam da je u slučaju divova došlo do preplitanja više mitoloških stvorenja.
Na primer, tvrdnja da div nastaje iz braka čoveka i vile, a takođe postoji i vervoanje da je divska majka veoma gruba i primitivna.
Ne ide jedno sa drugim nikako.
Dalje, osim prideva divlji, iz imenice div je izveden i pridev divan, što teško da je spojivo sa grubošću i primitivnošću koje su atributi divova.
Upravo o ovom pojmu vodim raspravu na jednom stranom forumu, pa me zanima šta se još zna o divovima.
Caliburn
 
Поруке: 806
Придружен: Чет Окт 01, 2009 2:26 pm

Re: Див

Порукаод talican » Пон Авг 08, 2011 9:30 pm

Džin u Novom Pazaru: Duh ili ezoterija?

Nekoliko kuća u novopazarskom naselju Hadžet već tri noći navodno pohodi džin (duh ili đavo) zbog čega se više stotina građana, među kojima i nekolicina imama iz BiH, okuplja ispred kuće Vrujčanin Esa i Amka.

Слика

Od 1. avgusta ove godine muslimani su u mesecu posta, Ramazana, kada se uzdržavaju od hrane i pića tokom dana, od izlaska do zalaska Sunca.

Oni koji tvrde da su videli džina kažu da je visok dva do tri metra, da pohodi uglavnom krovove nekoliko kuća koje opkružuju kuću Vrujčanina, obučen je u belo i lice mu je nevidljivo.

Priča se i da je džin navodno “ušao u obračun” sa Vrujčaninom na čijem krovu kuće najčešće boravi i da mu je tom prilikom pocepao košulju.

Vernici tvrde da je ovo prvi put da se tako nešto događa u Novom Pazaru, ali ima i onih koji tvrde da je reč o “čistoj ezoteriji” i da ta, kako kažu, priča ne zaslužuje ama baš nikakvu pažnju.

Hadžet je, inače, našelje sagrađeno na spomen groblju streljanih muslimana 1944. i 1945. godine, gde je glavni muftija Islamske zajednice u Srbiji Muamer Zukorlić 29. jula postavio kamen temeljac za izgrdnju još jedne džamije u Sandžaku.

Na Hadžetu se dogodio i veliki protest vernika lojalnih toj verskoj zajenici zbog pokušaja lokalnih vlasti da zaustavi izgradnju mekteba (dečijeg vrtića).

(MONDO)
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Див

Порукаод talican » Уто Авг 09, 2011 8:17 pm

Policija čuva kuću u Novom Pazaru koju navodno pohodi đavo

Dobro obavješteni tvrde da se u kući Vrujčanina nalaze imami koji čitaju prigodne ajete iz svete knjige Kurana

Слика

Dva policijska automobila obezbjeđivali su noćas kuću Esa Vrujčanina u Sandžačkoj ulici u novopazarskom naselju Hadžet, koju navodno već četvrtu noć pohodi džin (duh ili đavo).

Policija je tu da bi onemogućila okupljanje većeg broja građana, od kojih neki, uvjereni u ovu pojavu, klanjaju ne bi li molitvama pomogli porodici Vrujčanin da se oslobodi ove neželjene pojave, dok je veliki broj i onih koji dolaze iz puke radoznalosti.

Niko od porodice Vrujčanin nije bio noćas raspoložen za bilo kakve izjave. Oni su okupljene sugrađane molili da se ne zadržavaju pred njihovom kućom, obrazlažući to tvrdnjom da je njihova porodica u "velikom problemu".

Dobro obavješteni tvrde da se u kući Vrujčanina nalaze imami koji čitaju prigodne ajete iz svete knjige Kurana i da među njima ima onih koji su došli iz Bosne i Hercegovine i pokušavaju da porodici Vrujčanin vrate mir.

Bijeli džin nevidljivog lica

Sandžačka ulica je ove devete ramazanske noći prilično prometna, jer mnogima je dovoljno da njome samo prođu pored kuće Vrujčanina na čijem krovu, kako se tvrdi, džin najviše obitava.

Oni koji tvrde da su vidjeli džina kažu da je visok dva do tri metra, obučen je u belo i lice mu je nevidljivo.

Priča se i da je džin navodno "ušao u obračun" sa Vrujčaninom i da mu je tom prilikom pocijepao košulju.

Međutim, među okupljenima je najviše onih koji ne vjeruju u priču o duhu.

Vjernici tvrde da je ovo prvi put da se tako nešto događa u Novom Pazaru, ali ima i onih koji tvrde da je riječ o "čistoj ezoteriji", te da ta, kako kažu, priča, "ne zaslužuje ama baš nikakvu pažnju".

Upućeni podsjećaju na vjerovanje da se tokom svetog mjeseca Ramazana otvaraju vrata raja za meleke (anđele), koji posjećuju one najistrajnije u postu, dok se vrata pakla zatvaraju, a šejtani (đavoli) bacaju u lance.

Mesec Ramazana je za muslimane ove godine počeo 1. avgusta i tada se oni uzdržavaju od hrane i pića tokom dana, od izlaska do zalaska Sunca. Ovaj Ramazan će trajati 29 dana, nakon čega se nastavlja trodnevni praznik Ramazanski Bajram.

Novopazarsko naselje Hadžet je sagrađeno na groblju streljanih muslimana 1944. i 1945. godine, gdje je glavni muftija Islamske zajednice u Srbiji Muamer Zukorlić 29. jula postavio kamen temeljac za još jednu džamiju u Sandžaku.

Na Hadžetu se ranije dogodio i veliki protest vjernika lojalnih toj verskoj zajednici zbog pokušaja lokalnih vlasti da zaustavi izgradnju mekteba (dječjeg vrtića).

Priča se i da je džin navodno "ušao u obračun" sa Vrujčaninom i da mu je tom prilikom pocijepao košulju.

Слика
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Див

Порукаод talican » Чет Авг 11, 2011 1:22 am

Duhovi koji su uplašili Novopazarce, zapravo nemački glumci

NOVI PAZAR - Navodna pojava duha u jednoj kući u naselju Hadžet ovih dana zasmejava, ali i uznemirava Novopazarce. Povodom ovih priča oglasila se i gradska uprava koja je apelovala na građane da ne pridaju preveliku važnost besmislicama. Uprava je navela da je ta lokacija korišćena za snimanje jednog broja scena u filmu „Most“, nemačke rediteljke Mihaele Kezele.


"To čudno stvorenje nas je gađalo saksijom sa krova"

Duha su videli Amko i Irfan Vrujčanin, koji takođe kažu da im nije sve jedno, ni lako.

"To čudno stvorenje obučeno u belo video sam prvi put pre mesec dana, posle ponoći u neosvetljenom gornjem spratu kuće. Krenuo sam za njim, ali je on nestao u mraku, od čega celu noć nismo zaspali. Nakon toga ga je video moj sinovac Irfan, koji me je pozvao, ali čim smo krenuli za njim da ga jurimo on je nestao. Pre tri noći je bio na terasi, a kada smo krenuli za njim gađao nas je saksijom sa cvećem i pobegao preko krova " priča Amko.

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/270554 ... cki-glumci
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Див

Порукаод Caliburn » Пон Авг 22, 2011 7:43 am

Džin i div su dve različite mitološke pojave.
Džin dolazi sa Srednjeg Istoka i mitološko je biće, koje j u svetu proslavila poznata bajka "Aladin i čarobna lampa".
Div je mitološko biće dosta prisutno među balaknskim narodima, sasvm drugačijih atributa.
Caliburn
 
Поруке: 806
Придружен: Чет Окт 01, 2009 2:26 pm

Re: Див

Порукаод Фундаменталиста » Чет Јул 24, 2014 10:43 pm

"А кад се људи почеше множити на земљи, и кћери им се народише.
Видећи синови Божји кћери човечије како су лепе узимаше их за жене које хтеше.
А Господ рече: Неће се дух мој до века прети с људима, јер су тело; нека им још сто двадесет година.
А беше тада дивова на земљи; а и после, кад се синови Божји састајаху са кћерима човечијим, па им оне рађаху синове; то беху силни људи, од старине на гласу." (1Мој:6;1-4)


На оригиналном хебрејском тексту пише Нефилими што означава "оне који су пали". Дакле Библија нам даје јасне назнаке да су демонска бића пре потопа узимала тела и вршила репродукцију која су имала за резултат "силни људи" илити дивове.

Брат Симо Ралевић - Проповед о дивовима

Последње учитавање од Фундаменталиста дана Чет Јул 24, 2014 10:50 pm, учитано 1 пут.
Корисников грб
Фундаменталиста
 
Поруке: 1612
Придружен: Сре Јул 25, 2012 4:11 pm
Место: Градац Моравски

Re: Див

Порукаод Фундаменталиста » Чет Јул 24, 2014 10:46 pm





Корисников грб
Фундаменталиста
 
Поруке: 1612
Придружен: Сре Јул 25, 2012 4:11 pm
Место: Градац Моравски

Следећа

Повратак на ДУХ СРПСТВА - словенска религија и српско православље

Ко је на вези

Корисника прегледа овај форум: Нема регистрованих корисника и 2 госта

cron