Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Позитиван и негативан утицај институционалне религије на државу, нацију, друштво, сме ли држава да води верску политику, да ли се нација сме ограничити само на црквену духовност... итд.

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод talican » Чет Дец 09, 2010 2:25 pm

Браво Папаја. Све си лепо рекао. Када дискутујеш са Световидом и појединцима са овог форума, треба да имаш у виду да је инат за њих позитивна особина са којом се беспрекорно поносе, те у том духу и пишу и дискутују.
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод Svetovid » Чет Дец 09, 2010 11:24 pm

papaja пише: а кад већ тражиш велике Николајеве мисли, цела књига "Српски народ као Теодул", рецимо, је
једна велика мисао, а велике мисли ћеш наћии у другим његовим делима.


Мислиш да ова површна смејурија може да се пореди са Његошем?
Немој наслове да ми дајеш већ конкретну мисао (за коју мислиш да је велика, оригинална, инспиративна...) па да расправљамо.
:hoho
http://www.rastko.rs/svecovek/duhovnost ... eodul.html
Седи, Теодуле. Ајд да седнемо обојица, да се одморимо од прашине. Питаш, на што да седнемо? Седнимо баш овде на друму, на прашину. Седнимо на оно што одавно седи на нама, на драгу нам прашину, која нас је и заморила. Седнимо сами за себе.

Не мршти се, Теодуле. Зар ти је немила ова друмска прашина? Гле од те исте прашине сачињено је и тело твоје, најмилија ти од свих прашина у свету. Од те исте прашине саздана су сва тела, све очи, све руке, све главе, сва срца; од ње су и све звезде.

:hoho :hoho :hoho

papaja пише:Према томе, два супротна пола мишљења и традиције би пре били Његош и Доситеј а не Његош и Николај.


Не.
Доситеј: наука и разум искорениће племенске обичаје јер су они сметња напретку Срба
(при томе, Доситеј, као и Његош жели уједињење свих Срба у јаку модерну државу)
Његош: племенски обичаји не сметају развоју нације и државе, напротив они подстичу развој
(при томе Његош, као и Доситеј, жели модерну државу само се не слажу којим путем стићи до тога)
Николај: и племенски обичаји и модерна држава нису потребни Србима, нама треба обнова средњевековног система: Теодулије.
(Николај не жели модерну државу)

papaja пише:Сад кад смо то утврдили волео бих да ми одговориш, ако је владика Његош био тако велики "секулариста",
зашто је сам у свом владарском положају комбиновао духовну и световну власт?
Не заборави да је био и кнез и епископ у исто време, а та теократија у ондашњој Црној Гори
је нешто што је незабележено у историји српског народа.


1. Није Његош "комбиновао" већ је затекао/наследио стање. 2. То није била теократија, ни налик
У почетку није имао ни централну власт, а ни централне органе.
Власт се налазила у рукама разних племена/кланова Црногораца и Брђана.
То је била врста племенске демократије јер су се све важне одлуке доносиле на зборовима.

papaja пише:А и онај стих, који ти је приде и Талични цитирао - "Бог вас клео погани изроди, што ће турска вјера међу нама,
куда ћете с клетвом прађедовском, су чим ћете изаћ пред Милоша..." итд. итд. је баш написана онако у духу
секуларне, верске толеранције...


То говори књижевни лик из Горског Вијенца који живи у времену пре Његоша, (пре појаве националног романтизма у 19. веку) а друго је званична политика Његоша коју можеш видети у званичним дипломатским документима: писмо ОСМАН-ПАШИ СКОПЉАКУ, 5. 10. 1847.
Друго, овде се говори о клетви цара Лазара, као и о томе да ће појединци изаћи пред Милоша Обилића, јер је Милош Обилић у Његошевим делима нека врста полубога, што је навело Јована Цвијића да закључи да Црногорци практикују "веру Обилића". Према томе, реч је форми националне религије, тј. о народном православљу са клетвама и митолошким бићима, што има врло мало везе са верским чистунством, а више са националним идеалима.
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод papaja » Пет Дец 10, 2010 2:42 pm

Svetovid пише:Мислиш да ова површна смејурија може да се пореди са Његошем?
Немој наслове да ми дајеш већ конкретну мисао (за коју мислиш да је велика, оригинална, инспиративна...) па да расправљамо.

Са Његошем се нико не може поредити, његове мисли су језгровите и афористичне.
Његош јесте био и епископ али су његове мисли одраз планинског, ратничког и слободарског духа
српског народа. Зато су и лаконске. Слично као и самурајска Хаику поезија.

Николај је више свештеник, монах, индијским речником речено - он је браман, и по томе јединствен,
јербо ми осим њега такву врсту верске литературе никад нисмо имали. Кинези имају Лао Цеа и Конфучија,
ми имамо Николаја.

Разлика је и у томе што је Николај писао сасвременим српским језиком, који је "кратак" за оно што би
Меша Селимовић назвао "умозрителним мислима", Његош је писао старим српским језиком, коме су равне
још само епске песме и Вуков превод Библије.

И још једном ћу поновити- не могу се поредити Његош и Николај, у питању су две различите врсте литературе.
А што се тиче уметничке литературе, Његошу ту нису равни ни Андрић ни Селимовић, можда му се једино приближава,
али само приближава Дучић са својим "Благом цара Радована" и "Јутрима са Леутара".

Његош је једноставо ратник филозоф, Николај свештеник филозоф, оба погледа изображавају стари индоевропски
идеал акције и контемплације, зато се они надопуњују а не искључују.

Николај: и племенски обичаји и модерна држава нису потребни Србима, нама треба обнова средњевековног система: Теодулије.
(Николај не жели модерну државу)

Ово једноставно није тачно. И не знам одакле си то извукао. Волео бих да ми наведеш неки цитат.
Колико је мени познато владика Николај се државним устројством бавио само у једном разматрању
под називом "Између плутократије и киновије" где је критиковао како похлепу капитализма, тако и
силеџијство комунизма, сматрајући да би Срби требало да се држе свог традиционалног поретка.
Има о томе на интернету, али они који коментаришу уопште немају појма о чему владика ту говори.

А о томе шта значи "модерна" или "организована" држава сам овде већ писао:
http://forum.badnjak.com/viewtopic.php?p=9014#p9014 при дну стране.

1. Није Његош "комбиновао" већ је затекао/наследио стање. 2. То није била теократија, ни налик
У почетку није имао ни централну власт, а ни централне органе.
Власт се налазила у рукама разних племена/кланова Црногораца и Брђана.
То је била врста племенске демократије јер су се све важне одлуке доносиле на зборовима.

Када је државни поглавар у исто време и духовни поглавар, то се по дефиницији назива теократијом.

То говори књижевни лик из Горског Вијенца који живи у времену пре Његоша, (пре појаве националног романтизма у 19. веку) а друго је званична политика Његоша коју можеш видети у званичним дипломатским документима: писмо ОСМАН-ПАШИ СКОПЉАКУ, 5. 10. 1847.
Друго, овде се говори о клетви цара Лазара, као и о томе да ће појединци изаћи пред Милоша Обилића, јер је Милош Обилић у Његошевим делима нека врста полубога, што је навело Јована Цвијића да закључи да Црногорци практикују "веру Обилића". Према томе, реч је форми националне религије, тј. о народном православљу са клетвама и митолошким бићима, што има врло мало везе са верским чистунством, а више са националним идеалима.

Управо тако. Погодио си суштину, само је не тумачиш на прави начин.
Из владике Даника проговара Његош, а из Његоша народна, ратничка, слободарска душа и
животна начела. Није Његош знао баш шта су заиста међусобно говорили владика Данило али је
познавао менталитет и ставове своје сабраће који се није мењао од владике Данила до њега самог.

И ту се заиста види разлика између онога што је просечни црногорац у његово време заиста и мислио
и дипломатских напора владике.
"...ту бо е[сть] Илурикъ, егоже доходилъ апостолъ Павелъ, ту бо бяша СловІни пІрвІе. ТІмьже СловІньску языку учитель есть Павелъ, отъ негоже языка и мы есме Pусь..."

Повѣсть времяньныхъ лѣтъ (Несторова хроника)

Нико не уноси радикализам у наш народ однекуд са стране. Напротив, он ниче из обичајног права, из целокупне друштвене стварности Србије. И пре свега он ниче из српске породичне задруге... корен српског радикализма лежи у самом народу, у његовим правним појмовима и обичајима. Иза фасаде писаног устава у нашем народу увек постоји неписани устав, заснован на обичају, који мора бити фундамент оног – званичног.
"Српски радикализам",
Одјек, 7. мај 1889.
Корисников грб
papaja
 
Поруке: 165
Придружен: Уто Јул 06, 2010 9:49 pm

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод varda » Суб Дец 11, 2010 2:34 pm

Da se vratim na temu, vladika Artemije izjavio da ne osniva novu crkvu i da su to samo izmisljotine da bi ga dalje diskreditovali.
varda
 
Поруке: 49
Придружен: Суб Сеп 18, 2010 1:06 am

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод talican » Суб Дец 11, 2010 7:44 pm

Svetovid пише: :hoho
http://www.rastko.rs/svecovek/duhovnost ... eodul.html
Седи, Теодуле. Ајд да седнемо обојица, да се одморимо од прашине. Питаш, на што да седнемо? Седнимо баш овде на друму, на прашину. Седнимо на оно што одавно седи на нама, на драгу нам прашину, која нас је и заморила. Седнимо сами за себе.

Не мршти се, Теодуле. Зар ти је немила ова друмска прашина? Гле од те исте прашине сачињено је и тело твоје, најмилија ти од свих прашина у свету. Од те исте прашине саздана су сва тела, све очи, све руке, све главе, сва срца; од ње су и све звезде.


Svetovid пише: :hoho :hoho :hoho

Овако се и у кафани смеју за физику.
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод Svetovid » Пон Дец 13, 2010 12:14 am

papaja пише:
Svetovid пише:Николај: и племенски обичаји и модерна држава нису потребни Србима, нама треба обнова средњевековног система: Теодулије.
(Николај не жели модерну државу)

Ово једноставно није тачно. И не знам одакле си то извукао. Волео бих да ми наведеш неки цитат.


:kafa ---> viewtopic.php?f=5&t=62&start=0

"Верујем да до осмог века сва рушења, где год је било зла и силе, рушења, пљачке и убијања, да то нико други није вршио него Срби. Све до деветог века када су се окалемили са Христовом гранчицом. Од тога доба дају благородно воће; али не сви. И као што је са окалемљеном гранчицом која даје лепо воће, тако и она дивља, која из дивље подлоге расте, даје ситно, горко и опоро воће, тако исто и код нас је случај. Толико да се зна шта је од Христа, а шта без њега."

владика Николај 6. октобра 1934. године у разговору са Димитријем Љотићем


:kafa ---> http://www.scribd.com/doc/4582751/-

"Теодулија је пут и сврха и Цркве и државе подједнако."
...
"По својој служби Богу и народу, по своме домаћинском духу, Сава је био Србин најближи Христу Господу. Слуга домаћин и домаћин слуга – истински Теодул. Теодулија је био цео његов земни век, Теодулија – најјаснији пример и најречитији аманет његов своме роду. Тај пример и аманет оставио је он свему србскоме народу и народним старешинама од првих до последњих. И није узалуд. Савин пример и аманет био је као здраво семе бачено на плодну земљу, те је кроз све векове до данас доносило богату жетву Богу за Царство Небесно. А његов пример и аманет може се изрећи једном речју – Теодулија или служба Богу. Србска историја не зна за борбу између Цркве и државе. Такве борбе нема, него крвави ратови испунили су историју западних народа. Чиме се да објаснити оно прво а чиме ово друго? Оно прво Теодулијом а ово друго Теократијом. Узмимо за пример два мирна вола, како, упрегнути у исти јарам, вуку иста кола и служе истом домаћину. То је Теодулија. "

ВЛАДИКА НИКОЛАЈ ВЕЛИМИРОВИЋ СРПСКИ НАРОД КАО ТЕОДУЛ

papaja пише:
1. Није Његош "комбиновао" већ је затекао/наследио стање. 2. То није била теократија, ни налик
У почетку није имао ни централну власт, а ни централне органе.
Власт се налазила у рукама разних племена/кланова Црногораца и Брђана.
То је била врста племенске демократије јер су се све важне одлуке доносиле на зборовима.

Када је државни поглавар у исто време и духовни поглавар, то се по дефиницији назива теократијом.


А ја ти кажем да то није била држава већ скуп (често завађених) слободних племена.
Владика Петар Први, рецимо, пошто није имао ниједан државни механизам у рукама, бацао је клетве на племена која би међусобно заратила. Да је Црна Гора била држава са војском, владом, привредом, институцијама, законима.... можда бих се сложио са твојом дефиницијом.
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод papaja » Сре Дец 15, 2010 2:49 pm

Svetovid пише: :kafa ---> viewtopic.php?f=5&t=62&start=0

"Верујем да до осмог века сва рушења, где год је било зла и силе, рушења, пљачке и убијања, да то нико други није вршио него Срби. Све до деветог века када су се окалемили са Христовом гранчицом. Од тога доба дају благородно воће; али не сви. И као што је са окалемљеном гранчицом која даје лепо воће, тако и она дивља, која из дивље подлоге расте, даје ситно, горко и опоро воће, тако исто и код нас је случај. Толико да се зна шта је од Христа, а шта без њега."

владика Николај 6. октобра 1934. године у разговору са Димитријем Љотићем


:kafa ---> http://www.scribd.com/doc/4582751/-

"Теодулија је пут и сврха и Цркве и државе подједнако."
...
"По својој служби Богу и народу, по своме домаћинском духу, Сава је био Србин најближи Христу Господу. Слуга домаћин и домаћин слуга – истински Теодул. Теодулија је био цео његов земни век, Теодулија – најјаснији пример и најречитији аманет његов своме роду. Тај пример и аманет оставио је он свему србскоме народу и народним старешинама од првих до последњих. И није узалуд. Савин пример и аманет био је као здраво семе бачено на плодну земљу, те је кроз све векове до данас доносило богату жетву Богу за Царство Небесно. А његов пример и аманет може се изрећи једном речју – Теодулија или служба Богу. Србска историја не зна за борбу између Цркве и државе. Такве борбе нема, него крвави ратови испунили су историју западних народа. Чиме се да објаснити оно прво а чиме ово друго? Оно прво Теодулијом а ово друго Теократијом. Узмимо за пример два мирна вола, како, упрегнути у исти јарам, вуку иста кола и служе истом домаћину. То је Теодулија. "

ВЛАДИКА НИКОЛАЈ ВЕЛИМИРОВИЋ СРПСКИ НАРОД КАО ТЕОДУЛ

Да, али не видим какве везе имају ови цитати са оним што си рекао:
"Николај: и племенски обичаји и модерна држава нису потребни Србима, нама треба обнова средњевековног система: Теодулије.
(Николај не жели модерну државу)".

Нити спомиње народне обичаје, нити модерну државу.
Из првог текста имплицира да је владика сматрао Србе народом са дуготрајном и славном историјом
ратништва, али да земаљско славољубље и гордост нити спашавају народе нити их проближавају Богу.

А из другог да је основа сваког домаћинског друштва служење Богу и окретање народа духовним вредностима,
то јест моралу, чиме и само друштво постаје чвршће, здравије.

А ја ти кажем да то није била држава већ скуп (често завађених) слободних племена.
Владика Петар Први, рецимо, пошто није имао ниједан државни механизам у рукама, бацао је клетве на племена која би међусобно заратила. Да је Црна Гора била држава са војском, владом, привредом, институцијама, законима.... можда бих се сложио са твојом дефиницијом.

Није ни битно да ли је била држава у правом смислу речи. Сад би овде морали да улазимо
у расправу у којим околностима неко друштво можемо окарактерисати као државу.

Битно је да је поглавар (државни, предржавни, племенски) носио титулу и световног и духовног
поглавара. Нисам то ја измислио, у томе се слажу сви историчари.
"...ту бо е[сть] Илурикъ, егоже доходилъ апостолъ Павелъ, ту бо бяша СловІни пІрвІе. ТІмьже СловІньску языку учитель есть Павелъ, отъ негоже языка и мы есме Pусь..."

Повѣсть времяньныхъ лѣтъ (Несторова хроника)

Нико не уноси радикализам у наш народ однекуд са стране. Напротив, он ниче из обичајног права, из целокупне друштвене стварности Србије. И пре свега он ниче из српске породичне задруге... корен српског радикализма лежи у самом народу, у његовим правним појмовима и обичајима. Иза фасаде писаног устава у нашем народу увек постоји неписани устав, заснован на обичају, који мора бити фундамент оног – званичног.
"Српски радикализам",
Одјек, 7. мај 1889.
Корисников грб
papaja
 
Поруке: 165
Придружен: Уто Јул 06, 2010 9:49 pm

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод Svetovid » Суб Мар 12, 2011 10:43 pm

:kafa

Артемијеве присталице у „београдској катакомби“

У стану у центру Београда рашчињени монаси и јуче држали службу. – СПЦ најавила нове канонске мере против Артемија због отварања „катакомби“ које постоје и у другим градовима Србије

Слика
У Његошевој улици број 73 отворена је „Капела Преподобног Јустина Ћелијског“ Фото З. Анастасијевић

Теодорова субота. Пред зградом у београдској Његошевој улици, која је прошле недеље изненада стекла медијску популарност, јуче ујутру било је мирно и тихо. „Капела Преподобног Јустина Ћелијског“ пише на вратима стана у приземљу. Отворена без благослова Српске православне цркве (СПЦ), без благослова надлежног архијереја, у овом случају патријарха Иринеја који је задужен за Архиепископију београдско-карловачку, ова „катакомба“, како бивши монаси називају стан, место је окупљања присталицанекадашњег владике рашко-призренског Артемија. Ту је јуче била служба коју су држали рашчињени монаси. Нису желели да дају изјаве новинарима, нити су дозволили фотографисање унутрашњости стана. Кратко су објаснили да је медијска пажња коју је изазвало прошлонедељно окупљање, прво у „београдској катакомби“, узнемирило станаре зграде, као и да због великог броја људи који ту долазе немају много времена да причају с новинарима.Сазнајемо и да би „катакомба“ ускоро требало да буде пресељена јер је, како нам је речено, са својих стотинак квадратних метара премала за све који би хтели да дођу.

Људи су јуче долазили у малим групама или један по један. Млађи, старији, рашчињени монаси и монахиње у ризама, људи с децом, жене и девојчице с марамама. Тишина у улазу, по којој би се могао стећи погрешан утисак да се у згради баш ништа не дешава, осим што неко од станара, по свој прилици, уређује стан, па мајстори улазе и излазе. С леве стране, мало завучена врата у дну ходника. На њима је натпис „Капела Преподобног Јустина Ћелијског“ и распоред богослужења. Мирно је пред тим станом у приземљу, нема гужве на степеницама, нимало налик призору од прошле недеље када је ходник био испуњен све до улазних врата зграде. Када се врата отворе, може се видети и део овог простора. Назире се велика икона Исуса Христа, али у самом стану нема превише гужве. После извесног времена, ни доласци више нису тако учестали, све се смирује, осим мајстора који су овде у Његошевој неким другим послом, који се, случајном подударношћу, такође обавља без много буке.

–Није добро то што су урадили владици Артемију и његовим монасима и зато их подржавам. Причају и о доласку папе у Србију, а људи су уплашени од свега тога. Требало би мало више да слушају шта мисли народ –коментарише један младић који додаје да „није важно име и презиме“.

Могућност да ће папа посетити Србију помињала се у вези с прославом 1.700 година од доношења Миланског едикта, што ће бити обележено централном манифестацијом 2013. године у Нишу, али никакав позив од стране Српске православне цркве није упућен.

Чињенице да је Српска православна црква на последњем заседању Светог архијерејског Сабора, највишег органа Цркве, вратила Артемија у ред монаха, да литургију служе јеромонаси који су, одлуком коју је потврдио Велики црквени суд, враћени у ред лаика, да је и ова „београдска катакомба“, о којој брине део некадашњег братства манастира Црна Река, отворена ван црквених прописа, за Артемијеве присталице су изгледа неважне.Јер, они настављају да га следе, причешћују се, исповедају и моле и овде у, како незванично сазнајемо,изнајмљеном стану. Одлуке СПЦ су за њих „безаконе“, „неканонске“ – неважеће. Вероватно да тако гледају и на саопштење Одбора за Косово и Метохију Српске православне цркве, којим је председавао патријарх, а који је најоштрије осудио „отварање сабиралишта његове (Артемијеве) секте усред престоног Београда“, наводећи да је тај чин неканонски и противзаконит. Српска православна црква најавила је нове канонске мере против некадашњег епископа рашко-призренског, управо због отварања ових „катакомби“ које постоје и у другим градовима Србије. Могло се чути и да би се, у вези са отварањем Капеле Преподобног Јустина Ћелијског, могле умешати и „световне“ власти. Док „артемијевци“ тврде да их такве најаве из врха СПЦ не плаше, СПЦ саопштава својим верницима да ни они не би требало да страхују од „православљу страног псеудоапокалиптичког духа“ који шире, како наводе, Артемијеви следбеници.

Јелена Чалија
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод Ruzica » Пон Мар 21, 2011 3:47 pm

О расколу у српској цркви ( а има их и у другим православним...) говорио је у једној ТВ - емисији, отац Жарко Гавриловић ( "познат" по оснивању Светосавске странке, једне од првих опозиционих странака у Србији, па је због тога "удаљен из црквене службе") са још двојицом - господином Томиславом Анђелковићем и Младеном Обрадовићем - емисија: СУБЈЕКАТ:

http://www.youtube.com/watch?v=qSMfTP7i ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=oXO7UTuo ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=hoBjrkwT ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=cLzf3jd5 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=OzbOidGA ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Y5hVkyqb ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=DMrLoaFc ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=lKRuGQq2 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=104IpThQ ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=t9eMqSNf ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Q7rT3Q-Z ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=et7E_oPs ... re=related
Корисников грб
Ruzica
 
Поруке: 830
Придружен: Суб Мај 01, 2010 8:01 pm
Место: Београд

Претходни

Повратак на Нација и црква, секуларни национализам и клерикализам

Ко је на вези

Корисника прегледа овај форум: Нема регистрованих корисника и 1 гост

cron