Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Позитиван и негативан утицај институционалне религије на државу, нацију, друштво, сме ли држава да води верску политику, да ли се нација сме ограничити само на црквену духовност... итд.

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод Svetovid » Пет Дец 03, 2010 11:01 pm

Ипак бих волео да чујем где су те "неистине, произвољности, небулозе" итд.
Само удри. :kafa

Његош и Велимировић исти? :hoho
Први је оригинални филозоф, идеолог и уметник, а други је.... кхмм, ево старе теме о њима: viewtopic.php?f=8&t=211&start=0
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод papaja » Суб Дец 04, 2010 4:06 pm

Нека хвала, ти би да се свађаш а ја бих да дискутујем, аргументовано.

Ти си владику Николаја уфиксирао као свог идеолошког противника, малтене
неког "фундаменталисту", вероватно зато што се теби најомраженије скупине
позивају на њега, као што су Двери, Образ и слични. Позивају се исти и на
Његоша. Али Његош је по теби полуписмени теолог, више епски писац у стилу
Филипа Вишњића, па ти зато више одговара.

А глупо је и поредити једног и другог са питањем ко је бољи.
То је више ствар личног афинитета. Ето ја рецимо волим и једног и другог, али
Његошеви списи, осим Луче Микорокозма, су више историјско-поучног карактера,
Николајеви су више теолошког, а и један и други су филозофи.

Владика Николај се дивио Његошу, чувено му је дело "Религија Његошева".

А рекао сам да нема разлике међу њима, обојица говоре из исте перспективе,
обојица су имали слично образовање, обојица су Срби и православци, дели их
само време и место рођења. И обојица настављају исту традицију.
"...ту бо е[сть] Илурикъ, егоже доходилъ апостолъ Павелъ, ту бо бяша СловІни пІрвІе. ТІмьже СловІньску языку учитель есть Павелъ, отъ негоже языка и мы есме Pусь..."

Повѣсть времяньныхъ лѣтъ (Несторова хроника)

Нико не уноси радикализам у наш народ однекуд са стране. Напротив, он ниче из обичајног права, из целокупне друштвене стварности Србије. И пре свега он ниче из српске породичне задруге... корен српског радикализма лежи у самом народу, у његовим правним појмовима и обичајима. Иза фасаде писаног устава у нашем народу увек постоји неписани устав, заснован на обичају, који мора бити фундамент оног – званичног.
"Српски радикализам",
Одјек, 7. мај 1889.
Корисников грб
papaja
 
Поруке: 165
Придружен: Уто Јул 06, 2010 9:49 pm

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод talican » Суб Дец 04, 2010 4:16 pm

Лепо рече Папаја.
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод Svetovid » Суб Дец 04, 2010 5:01 pm

papaja пише:Ти си владику Николаја уфиксирао као свог идеолошког противника, малтене
неког "фундаменталисту", вероватно зато што се теби најомраженије скупине
позивају на њега, као што су Двери, Образ и слични. Позивају се исти и на
Његоша.


Не. По мом скромном мишљењу ствар је далеко гора по Србију.
"Дукљанин" Амфилохије, "расколник" Артемије и "папски" Атанасије су део Николајеве школе мишљења, преко Аве Јустина Ћелијског, који је био Николајев ученик, а обучио је ову поменуту генерацију актуелних владика. Нису се Двери и Образ створили ни из чега већ су имали подршку црквеног менаџмента. (у овоме се помало слажем са теоријом Бранкице Станковић (Б92, Инсајдер) да постоји веза између Цркве, Коштунице и формирања фундаменталистичких организација) Уосталом, прочитај: viewtopic.php?f=8&t=462
:knjige

papaja пише:А глупо је и поредити једног и другог са питањем ко је бољи.
То је више ствар личног афинитета. Ето ја рецимо волим и једног и другог, али
Његошеви списи, осим Луче Микорокозма, су више историјско-поучног карактера,
Николајеви су више теолошког, а и један и други су филозофи.


Није.
Постоје објективни критеријуми.
Уметничка и научна вредност.
Признање у свету, број превода на стране језике, оригиналност дела.
и наравно Култ у народу.
Један је заиста вредан, а други је извикана величина, то је тако објективно.
Хајде реци ми, само ЈЕДНУ Николајеву мисао која је оригинална и велика?
Једну једину?

papaja пише:Владика Николај се дивио Његошу, чувено му је дело "Религија Његошева".


Слика


papaja пише: обојица говоре из исте перспективе,


Е сад! Како на ово да одговорим?
Његош је писао спонтано, неусиљено и романтичарски, а Велимировић препотентно, извештачено и барокно.
Затим, најважније, Његош је био за секуларну државу, погледати овде: viewtopic.php?f=6&t=198&start=0
:kafa

"Његош, иако црквено лице, велики је поштовалац науке и просвете засноване на разуму. Његош искључује религију као основ државне политике јер онемогућаве народно јединство Србаља и залаже се за верску толеранцију а да религија постане приватна ствар сваког појединца. „Његош тражи да религија надомјести науком и просвјетом, односно мишљу као врховним ауторитетом, док би вјера задржала само приватно људско значење."

papaja пише:обојица су имали слично образовање


Није ваљда да је Његош био на старокатоличком универзитету у Берну и на енглеском Оксфорду?
:hoho
Његош је имао за учитеља Симу Милутиновића Сарајлију.
papaja пише:И обојица настављају исту традицију.


? Опет промашај.
Велимировић је установио нека начела (углавном без успеха) која немају темељ у српској традицији.
Док је Његош, напротив, ишао линијом српске традиције.
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод Svetovid » Суб Дец 04, 2010 6:32 pm

:kafa

ATANASIJE POZVAO ARTEMIJA DA SE POKAJE I VRATI PARE

BEOGRAD - Penzionisani vladika Atanasije poručio je bivšem kolegi Artemiju da ga je Sveti Sabor vratio u red monaha da bi ga podsetio na početno jevanđeljsko pokajanje i pozvao ga da vrati milion evra koliko su, kako tvrdi, on i njegovi saradnici ostavili u dugu Eparhiju raško-prizrensku.

Atanasije, međutim, priznaje da je Sabor sasvim nehotice bivšeg vladiku Artemija razrešio upravo na dan kada se navršilo 50 godina od dana njegovog zamonašenja. Penzionisani episkop u pismu, objavljenom na sajtu SPC, pita da li se za to vreme Artemije i kajao. "Ne znamo", kaže, i dodaje da, kako izgleda, "nije, bar za poslednju deceniju".

Zato, smatra Atanasije u pismu upućenom Artemiju iz manastira Tvrdoš u BiH, da je sada došlo vreme da se kaže istina, a istina je, tvrdi on, da bivši vladika Artemije "ima velike pare u nekoliko srpskih i grčkih banaka" i da račune "krije kao zmija noge".
"Zato bi bilo poštenije da nam kaže koliko on i Vilovski na svojim računima imaju novca namenjenog Kosovu i Metohiji, pa još i da taj novac predaju svojoj bivšoj Eparhiji", poručio je Atanasije, koji je bio prvi administrator Eparhije raško-prizrenske.

On je istakao i da Eparhija nije privatni "feud", u koji, "sa svojom naoružanom bandom, Artemije može da upadne posle svrgavanja i raščinjenja".
"Eparhiju su, inače, ostavili u dugu od blizu milion evra. Gospodin monah Artemije je, uprkos monaškom zavetu siromaštva, na traženje Svetog Sinoda da dostavi podatke o svojim bankovnim računima, odgovorio da Sinod takvim traženjem krši Ustav Srbije, koji jemči privatnu svojinu, da je on slobodan građanin i da Sinod nema pravo da ugrožava njegovu privatnost", ukazao je Atanasije koji smatra da, ako ni zbog čega drugog, onda bi Artemije trebalo da se pokaje zbog takvog odgovora Sinodu.

Atanasije konstatuje da je to "prosto-naprosto pljačka tuđeg novca" pošto, po svetim kanonima, episkop nema "privatne svojine". Upravo zbog toga bi, smatra Atanasije, Artemije posle 50 godina monaškog života, umesto da je nudi drugima, trebalo ponovo da uzme rizu pokajanja i pokaje se, kako kaže, makar smirenom molitvom tužnoradosnom pesmom "Pokajanja otvori mi dveri, Živodavče Hriste".
Umesto da se pokaje, Atanasije primećuje da Artemije po ko zna koji put nastupa preko medija koji mu je, odavno, omiljeni način komuniciranja i ne haje, kako kaže, za ispovedanje svojoj braći i ocima.

Episkop Atanasije je ukazao i da Artemijevi "gresi" ne datiraju od juče već od 2006. godine, kada mu je Sabor naredio da raspusti "mafijašku grupu oko sebe, zvanu Rade Neimar i da Simeona Vilovskog stavi pred sud", i podseća da on to, nažalost, nije učinio.
Atanasije tvrdi da se dokazi sinodskih komisija, koje je potpisao i Artemije, mere kilogramima, te da je saborska odluka od maja ove godine, kada je Artemije penzionisan, potvrdila te nalaze.
"Pritom je bruka suđenja, zbog obraza pred jadnim opljačkanim narodom raspetog Kosova i Metohije, snishoditeljno, ikonomijom, prevaziđena odlukom o umirovljenju, tojest penzionisanju episkopa Artemija kao trajnom uklanjanju sa Eparhije".

Povodom Artemijevih izjava da ne priznaje saborske i sinodske odlluke, Atanasije mu poručuje i da je zaboravio da je Sabor jedini merodavni i meritorni tumač kanonskog predanja.
Atanasije podseća da je ovo sedmo ili osmo "iskreno, bratsko" i, kako kaže, "gorko, ali otvoreno", pismo upućeno Artemiju u kojem mu poručuje da je za novog episkopa Eparhije raško-prizrenske izabran vladika Teodosije koga su on i njegov saradnik Simeon Vilovski pokušali da proteraju iz Dečana i iz te eparhije.

Vesti: Vladika Artemije, Vladika Atanasije, artemije, atanasije



Intervju Amfilohije Radović mitropolit crnogorsko-primorski

AMFILOHIJE: ARTEMIJE JE KAO DROGIRAN!

BEOGRAD - Artemije nije čovek koga sam poznavao 50 godina. Kao da ga je zaposeo zli duh!
Ovim rečima mitropolit Amfilohije Radović za Kurir opisuje najnovije poteze odmetnutog bivšeg vladike raško-prizrenskog Artemija Radisavljevića.

* Hoćete da kažete da se Artemije ponaša kao da je omađijan?
- Vi ste to dobro shvatili. Samo čovek koji je izgubio zdrav razum može da uradi ono što je on uradio. Govoreći crkvenim i duhovnim jezikom, njegovo telo nije u skladu s duhom. Evo, prvi put i izgovaram ovu reč, ali kao da ga je neko drogirao, kao i većinu monaha koji ga slepo slede. Ne znam kako bih drugačije objasnio njegovo ponašanje.

* Šta će biti s njim?
- On je monah i Crkva ga takvog jedino priznaje. Može da bude u nekom manastiru. Ali sve zavisi od toga ko će ga od episkopa primiti. U Šišatovac se više ne može vratiti.

* Artemije sebe i dalje smatra episkopom raško-prizrenskim?
- Znate, i Napoleon se osećao kao da je carstvo njegovo, pa je na kraju ostao i bez carstva, i bez dostojanstva. To ne znači da je bio car.

* Šta ukoliko se monah Artemije pokaje za sve što je učinio?
- Pokajanje je lek za svakoga, pa i za Artemija. Međutim, bojim se da je za njega duhovna zabluda toliko jaka da će ipak biti prekasno.

* Da li je odluka o raščinjavanju doneta prebrzo?
- Pa, Sinod na tu odluku čeka punih deset godina! To je samo ono poslednje što je u tom procesu urađeno.

* Da li je neko pokušao da ga ubedi da promeni mišljenje?
- Nisam ga zvao, ali Sinod i arhijereji su jedino to radili poslednjih devet meseci. Zna i Artemije da su njegova braća arhijereji, Sabor i patrijarh Irinej činili sve, ali bez uspeha. Ostaje nam samo da žalimo. Uticaji na njega su izuzetno jaki.

* Ko je konkretno vršio uticaj?
- Pa, svi ti koji su se s njim motali poslednjih deset godina! A kada to kažem, mislim na naše ljude, na Srbe. Isti ti koji su vladiku Artemija uveravali da treba da se bavi politikom. A on za to nije imao sluha, nego je bio i previše naivan.

Teodosije nosi veliko breme

* Artemija je, po svemu sudeći, veoma pogodila odluka da ga na čelu Eparhije nasledi vladika Teodosije. Da li je to posledica ličnih sukoba?
- Teodosije nikad nije izazivao nikakve sukobe. On je čovek koji je samo ispoštovao odluke Sabora, Sinoda i Crkve i prihvatio da bude episkop Raško-prizrenske eparhije. Preuzeo je veliko breme i odgovornost na sebe. Nikad ružne reči nije rekao za Artemija, a setite se samo šta je bilo pre nekoliko godina, kada ga je javno optuživao i hteo da ga izbaci iz Eparhije.



ARTEMIJE PRODAO CRKVENU IMOVINU ALBANCIMA!

Eparhija raško-prizrenska objavila ugovor kojim je bivši vladika, sada monah Artemije Albancima prodao imovinu u vlasništvu SPC za 150.000 evra!


Слика

BEOGRAD - Crkvenu imovinu prodao Albancima!
Bivši vladika Artemije i njegov sekretar Simeon Vilovski prodali su 2007. poslovni prostor u vlasništvu SPC u Đakovici izvesnom Kolju Komoniju za 150.000 evra, objavila je Eparhija raško-prizrenska (ERP).

U ERP tvrde, potkrepljujući to obimnom dokumentacijom, da ugovor o prodaji nikada nije uknjižen u eparhijskoj arhivi, niti je 150.000 evra od prodaje crkvene imovine ikada prošlo kroz eparhijsku kasu!

Artemije je 12. aprila 2007. dao pismeno punomoćje Dedu Drecu Komaniju, kosovskom Albancu iz sela Brekovca, da „u ime i za račun SPC, đakovičke parohije i ERP kod opštinskog suda u Đakovici može da overi Ugovor o prodaji poslovnog prostora od 249 m2, koji je u vlasništvu SPC, kupcu Kolju Uki Komoniju iz sela Žub, opština Đakovica“. Ugovor o prodaji nepokretnosti zaključen je 18. maja 2007.

Zanimljivo je da Artemije ne priznaje nezavisno Kosovo, što ga nije sprečilo da verodostojnost svog potpisa pismeno potvrdi u Unmikovom opštinskom sudu u Prištini, odeljenje u Gračanici, od službenika za overu Biserke Ađančić.

Prema Ustavu SPC, sve imovinske transakcije u eparhijama SPC su u nadležnosti Patrijaršijskog upravnog odbora (PUO). U slučaju namere da se otuđi imovina bilo je neophodno upoznati Sinod i PUO. U ovom slučaju to ne samo da nije urađeno nego je prodaja prikrivena od Sinoda i PUO, kažu u ERP.

Novica Popović

O prokletstvu i izdaji Kosova

Eparhija raško-prizrenska objavila je i citat iz vidovdanske besede bivšeg vladike Artemija 2005, u kojoj on oštro kritikuje prodaju srpske imovine kao „prokletstvo i izdaju Kosova“:

„Srbi se ponovo svrstavaju u dva tabora, staju pod dva barjaka. Oni koji podižu sidra svoja, prodaju svoja imanja, kuće, stanove i odlaze sa Kosova - idu pod barjak Vuka Brankovića, prodaju i krčme srpsko Kosovo“.

Albanac s pečatom eparhije!

Opunomoćenik episkopa Artemija Ded Komani potpisao je ugovor u ime SPC s pečatom Upravnog odbora ERP. U eparhiji ističu da je to najskandalozniji čin u novijoj istoriji SPC da jedan episkop, i to na mnogostradalnom Kosmetu, daje Albancu pečat eparhije da overi prodaju imovine SPC drugom Albancu i zauvek je otuđi od Crkve!

Vesti: Vladika Artemije, Đakovica, albanac, raščinjeni vladika Artemije, prodao crkvenu imovinu za 150.000 evra, Kolj Komoni, poslovni prostor u vlasništvu SPC
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод talican » Суб Дец 04, 2010 7:27 pm

Svetovid пише:Његош је имао за учитеља Симу Милутиновића Сарајлију.

Имао за учитеља масона, а "његова" крилатица с којом се дичиш "Брат је мио, ма које вере био", преузета је од југословенских масона! То је био њихов слоган. Толико о томе! :vamp
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод gusarka » Суб Дец 04, 2010 9:55 pm

Svetovide, konacno "svoj na svome".
Ovde niko ne moe da te banuje, a evo i ja sam konacno gusarka, a ne Radosav!
gusarka
 
Поруке: 3
Придружен: Суб Дец 04, 2010 9:45 pm

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод Svetovid » Суб Дец 04, 2010 10:08 pm

Да не чује зло.... :hoho
Мада ко зна шта ће на крају бити.
Видиш како је Џулијан Асанж морао да побегне у Швајцарску са све сајтом.
Добродошла! :detel
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод gusarka » Суб Дец 04, 2010 10:18 pm

hvala, bolje vas nasla.
gusarka
 
Поруке: 3
Придружен: Суб Дец 04, 2010 9:45 pm

Re: Раскол у СПЦ? Артемије оснива нову цркву?

Порукаод papaja » Чет Дец 09, 2010 1:08 pm

Световиде, дуго сам се размишљао шта да ти одговорим на оно твоје писаније изнад,
не зато што немам шта да ти одговорим, него се бојим да ће бити узалуд, ти наступаш
са предубеђењем које поткрепљујеш баналним "доказима" на линији од Чајкановића до
Бранкице Станковић. Значи сви на тој линији су добри и поуздани, иако немају везе (с мозгом)
једни са другима само ако иду теби и твојој причи у прилог. Безвезе признаћеш.

Колико су владике Атанасије и Амфилохије, од милоште у народу звани Сатанасије и Антилопије,
као и остатак екуменистичке екипе (верски глобалисти) следбеници владике Николаја и аве Јустина
показује и то што избацују Јустинова учења са богословског факултета а убацују "модерну телогију"
(читај екуменистичко-јеретичке будалаштине) Грка Зизјуласа, мењају богослужење, зивкају Папу
на прославе, саслужују са римокатоличким свештенством (!!!??) итд. итд. да не набрајам.

И опет да поновим, глупо је поредити Његоша и Николаја.
Његош је песник, уметник, зато је и његов стил уметнички, поетски.
Николај је теолог, хришћански филозоф, апологета и његов стил је стога научни, књишки, уџбенички ако баш хоћеш.

Не може се поредити Његош са Николајем као што се не може поредити ни Јован Дучић са Јованом Цвијићем.

Али што се тиче погледа на свет владика Његош и владика Николај су као 2 ока у глави.
Владика Његош је имао богословско образовање као и владика Николај.
Обојица су Срби и обојица су познаваоци народне традиције и њени поштоваоци.

Владика Његош је осим из богословије имао знања из књижевности, језика, класике.
Владика Николај је ипак био доктор филозофије и богословских наука.

То је оно што их разликује.
Осим тога Његош је био и државник, па је често наступао и са таквих позиција.
Николај је ипак само духовник-апологет, и као такав без преседана међу Србима, зато га неки називају
и српским Златоустим, а кад већ тражиш велике Николајеве мисли, цела књига "Српски народ као Теодул", рецимо, је
једна велика мисао, а велике мисли ћеш наћии у другим његовим делима.

Према томе, два супротна пола мишљења и традиције би пре били Његош и Доситеј а не Његош и Николај.
Сад кад смо то утврдили волео бих да ми одговориш, ако је владика Његош био тако велики "секулариста",
зашто је сам у свом владарском положају комбиновао духовну и световну власт?
Не заборави да је био и кнез и епископ у исто време, а та теократија у ондашњој Црној Гори
је нешто што је незабележено у историји српског народа.

А и онај стих, који ти је приде и Талични цитирао - "Бог вас клео погани изроди, што ће турска вјера међу нама,
куда ћете с клетвом прађедовском, су чим ћете изаћ пред Милоша..." итд. итд. је баш написана онако у духу
секуларне, верске толеранције...

Да није толико велик, и да није из прошлости, одавно би га Жене у црном распеле због "нетолеранције,
недемократичности, мизогиније, говора мржње" итд, итд. Овако им остаје само да се иживљавају над Николајем.
"...ту бо е[сть] Илурикъ, егоже доходилъ апостолъ Павелъ, ту бо бяша СловІни пІрвІе. ТІмьже СловІньску языку учитель есть Павелъ, отъ негоже языка и мы есме Pусь..."

Повѣсть времяньныхъ лѣтъ (Несторова хроника)

Нико не уноси радикализам у наш народ однекуд са стране. Напротив, он ниче из обичајног права, из целокупне друштвене стварности Србије. И пре свега он ниче из српске породичне задруге... корен српског радикализма лежи у самом народу, у његовим правним појмовима и обичајима. Иза фасаде писаног устава у нашем народу увек постоји неписани устав, заснован на обичају, који мора бити фундамент оног – званичног.
"Српски радикализам",
Одјек, 7. мај 1889.
Корисников грб
papaja
 
Поруке: 165
Придружен: Уто Јул 06, 2010 9:49 pm

ПретходниСледећа

Повратак на Нација и црква, секуларни национализам и клерикализам

Ко је на вези

Корисника прегледа овај форум: Нема регистрованих корисника и 1 гост

cron