Емир Кустурица: "Једино МИТОЛОШКИ ЧОВЕК постоји"

расправе о томе да ли, и колико, митови садрже одређене системе вредности, да ли је племенска митологија претеча политичке идеологије... итд.

Емир Кустурица: "Једино МИТОЛОШКИ ЧОВЕК постоји"

Порукаод Svetovid » Пон Окт 17, 2011 10:15 am

:kafa
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ak ... cao-Evropu
Nada se stvara iz pamćenja. Ako se izbriše pamćenje, nje nema. Ovde bi mnogi da operišu pamćenje i da ostane samo nada. Neodrživ je koncept realnosti u kojem zaboraviš Kosovo. To je isto kada bi Amerikancima izvadio Holivud iz srca, koji je njihov mitološki postament. Mitološki čovek je jedini čovek koji postoji. I zato nama nema propasti. Ima samo seoba.


- Mitološka dimenzija Kosova je najznačajniji deo bića našeg naroda. Ne može Tesla da funkcioniše bez tog mita, ne može Šumanović da stvara, da se pravi formula „Na Drini ćuprije“ bez zidanja Skadra na Bojani, odnosno priklanjanja najvažnijoj tekovini negdašnjeg razbijenog carstva, a to je autonomija političkog i individualnog bića. To drugi narodi nemaju toliko izraženo kao što imamo mi.
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Емир Кустурица: "Једино МИТОЛОШКИ ЧОВЕК постоји"

Порукаод Svetovid » Уто Окт 18, 2011 9:22 am

:knjige
КУСТУРИЦА: МИТОЛОГИЈА КЉУЧ ОПСТАНКА ЈЕДНОГ НАРОДА
http://rtrs.tv/vijesti/vijest.php?id=47550
Редитељ Емир Кустурица сматра да се вриједи борити за Косово и при том не тражити дефинитивно рјешење, јер је оно немогуће.
Слика
Кустурица сматра да се за Косово треба борити зато што је питање митологије кључно питање опстанка једног народа.

"Митолошка димензија Холивуда је, заправо, ниво који обезбеђује и тај симболички ниво америчке нације, тако да је Косово нешто чега се не треба одрицати никада и ни по коју цијену", објаснио је редитељ.

С.В.
"Требало би да постоји наука о недаћама. Људима су потребна тешка времена и угњетавање да би развили своје психичке мишиће."
/ Из Сабраних изрека Муад' Диба' принцезе Ирулан / "ДИНА" - Френк Херберт
Корисников грб
Svetovid
Site Admin
 
Поруке: 10653
Придружен: Сре Сеп 23, 2009 12:09 pm
Место: Свет вила и змајева

Re: Емир Кустурица: "Једино МИТОЛОШКИ ЧОВЕК постоји"

Порукаод talican » Чет Нов 03, 2011 9:44 am

Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Емир Кустурица: "Једино МИТОЛОШКИ ЧОВЕК постоји"

Порукаод talican » Пет Нов 04, 2011 2:51 am

Мој оптимизам се заснива на чињеници да не разумем реалност. Када бих био реалиста, видео бих около једну солидну катастрофу. Кустурица
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Емир Кустурица: "Једино МИТОЛОШКИ ЧОВЕК постоји"

Порукаод talican » Сре Нов 16, 2011 1:13 pm

"Народ без легенди и није народ."

Слика
Иво Андрић
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Емир Кустурица: "Једино МИТОЛОШКИ ЧОВЕК постоји"

Порукаод talican » Сре Нов 23, 2011 1:27 am

Карло Валоа - Интегрални човек и човек масе

Иако, на први поглед, могу изгледати исто, рутина је у
супротности са ритуалом. Садржај ритуала је симбол, док је
рутина усмерена на објекат или чин као такав. Оно што их
разликује је субјективни став: човек рутине се ујутру умива без
размишљања или тек мисли: ово ће ме расанити. Са друге стране,
човек ритуала зна да је вода прочишћење од ноћи, а у јутру новог
дана извор свих могућности постојања и претходник сваког облика
и стварања.
Обојица се налазе у истом свету, и обојица су окружени снажном
реком привида постојања (санскр. маја), међутим, човек који кроз
симболе тежи ка вишим разинама постојања је као чврста,
непомична стена у тој струји “замајаности”, док је онај којим влада
рутина, ношен и бацан том струјом, као гранчица откинута од
стабла.
Дакле, људи се могу поделити на оне са способношћу да схвате
виши смисао изражен кроз ниже манифестације, тј симболе и на
оне чије схватање света око себе не превазилази те манифестације.
Онај који спада у прве, кога ћемо назвати интегрални човек, је у
мањини, не само данас, него од вајкада, у односу на већину оних
које чини човек масе.
Модерни свет је свет човека масе. Његов животни став проижима
скоро сваку културу, учи се у школама, практикује у домовима,
неизбежан је у уметности, управља државама и народима.
Будући везан за материјално, човек масе има ужасан страх од
смрти, док интегрални човек доживљава смрт као могућност
трансценденције, односно преласка на вишу разину постојања.
Али није разлика само у овим коначним питањима, већ и у
наизгледа неважним, свакодневним стварима.
Потрага маса за задовољствима (углавном телесним), изазвана је
илузијом да је живот бесмислен без задовољстава. Та заблуда је
настала из незнања да та задовољства за којима јуре имају исти
корен у неугасивој жеђи за (материјалним) животом, као и патња
и бол које покушавају да избегну. А и када је задовољство
постигнуто, неумитно следе патња и бол, који опет изазивају нову
и страственију потрагу за задовољствима.
Тако су једење и пијење човека масе одраз његових емотивних
стања и колебања, односно, представљају компензацију за
емотивну патњу. Он тражи јаке укусе и тренутно задовољење
порива. Храна и пиће се конзумирају, брзо, без контроле и
углавном у великим количинама.
Интегрални човек ужива у целокупном ритуалу хране и пића, у
изгледу, мирису и укусу хране. Вино се куша прво погледом
наспрам светлости, онда мирисом (буке) и на крају непцима. Осећа
се она суштина хране и пића коју човек и сам носи у себи.
Количина је занемарена, каквоћа је од значаја.
Човек масе се поистоветио са својим телом, па је и такво његово
бављење спортом. Важан му је физички изглед који му храни
самопоуздање и привлачи сексуалног партнера. Спорт је овде и
као побољшање здравља услед паничног страха од смрти.
Спортови су боди-билдинг, фитнес, колективни спортови.
Уљуљкан у лаж сопственог живота, човек масе уоптребљава
традиционалне доктрине (у дегенерисаном облику) да би постигао
умртвљеност свести и емоција (релаксација). Јога, медитација,
Тантра. Он дише дубоко небили одгнао стрес који се изнова враћа
због његовог неразумевања узрока његове егзистенцијалне кризе.
Величина и изглед мишића нису битни интегралном човеку.
Његово тело је средство за остварење узвишених принципа и
подређено је томе. То су борилачки спортови, као и сви
индивидуални спортови. Интегрални човек живи са високим
интелектуалним напоном. Он је на путу остварења Апсолута у
себи, па су и технике медитације и контемплације подређене томе,
на не некој бесмисленој релаксацији.
У разговору, човек масе нема контролу над током својих мисли.
Конверзација је асоцијативна: једна ствар га подсети на другу, на
коју скрене ток разговора, следећа асоцијација опет скреће тему и
тако се разговор претврара у брбљање које га доводи у ситуацију
коју не разуме. Тема његовог разговора је најчешће он сам, његов
живот, посао, смешни доживљаји, и сличне досадне ствари. Порив
за разговор није у размени спознаје одређених чињеница, већ је
одраз емотивног стања (кад је расположен прича много, кад је
утучен ћути).
Интегрални човек проговара у право време. Он не улази у
расправу, већ даје изјаву, речима обликује свој непоколебљиви
животни став. Он не убеђује, већ његове речи буде оне који су
спремни. Инегрални човек и човек масе немају шта да разговарају.
Тражећи га искључиво због задовољства, човек масе доживљава
секс као да је намењен задовољењу његових потреба. Секс тако
постаје узајамна мастурбација. Секс овде влада мушкарцем, а
женина сексуалност је манипулативне природе.
Код интегралног мушкарца и жене секс је ритуал у којем они
оживљавају апсолутног мушкарца и апсолутну жену (Шива и
Шакти у Тантри). Секс је спајање неба и земље. Мушкарац
контролише секс, а жена је подређена мушкарцу.
Човек масе и интегрални човек су две супротности између којих
постоје и прелазне категорије. То су људи који имају могућност
израстања у интегралног човека, али су, или на погрешном путу,
или не знају своју праву природу. Њима је потребна иницијална
каписла, у лику интегралног човека, која ће их пробудити и
извести из “главног тока” масе. У традиционалним друштвима је
то било аутоматски обезбеђено кастинским системом и строгом
хијерархијом, када је узвишено имало истински ауторитет над
нижим. Данас је живот уређен по најнижим принципима касте
шудри, па су тако и негативни токови живота толико јаки да
онемогућавају човеку било какву диференцијацију у односу на
масу. Зато је горња скица животних стилова два типа човека
можда један од оних путоказа који нам могу помоћу у
препознавању сопствене природе.
Ако се узме у обзир поменута разлика између рутине и ритуала,
онда се може закључити да се читава животна доба модерног
човека своде на рутинске радње. У њима нема индивидуалности,
већ на акцију човека подстиче нешто друго. Ово је највидљивије у
оној области живота која се назива забава (entertainment). Потреба
модерног човека да се забави је толика да он тражи забаву на
сваком месту и у свако време, па се чак и на послу понаша као да је
у кафићу или дискотеци.
Потрага за забавом и рутина у свакодневном животу је основа и у
односу мушкарца и жене, тако да се овај однос доживљава као
забава, али и брзо претвара у рутину.
Слепо следећи пориве, модерни човек слаби тензије
раздвојености, одностно, нестају принципи разликовања
мушкарца и жене. Од особина које дефинишу мушкарца и жену, за
овај оглед ћемо изабрати две: смерност и блискост.
Један од основних порива жене је да буде блиска са неким
мушкарцем. Жена је број Два, дуалитет, она која се дели
припадањем (али и рађањем детета), док је мушкарац број Један,
недељив, онај који се не везује. Жена свој идентитет испуњава тек
када се припије уз мушкарца, док мушкарац своји идентитет носи
у себи самом. Супериорни принципи Интегралног мушкарца и
Интегралне жене остварују ове онтолошке законе. У модерном
свету није тако.
Без способности контроле своје природе, женин порив да се(бе)
дели, доводи до тога да жена постаје курва, у најширем смислу те
речи. Таква жена није спремна да буде блиска са правим
мушкарцем, са оним који би допунио њен дуалитет, већ тражи
објекте своје блискости, односно сурогата блискости, на
инфериорном нивоу, било да је то сводник, спонзор, телесно
задовољство (перверсија), новац или нешто друго. Са друге стране,
жена која има супериорне принципе, која има способност да
контролише своје пориве, зна тачно какав је тај мушкарац са којим
ће бити блиска, и спремна је да га чека. Ово је супротно
промискуитетном концепту који промовише модерна
цивилизација да свака жена мора да има неког, какав год он био.
Блискост између мушкарца и жене има различите степене, јер је
могућа у свим аспектима живота. Блискост на највишем нивоу
постаје могућа са приближавањем жене стању Интегралне жене,
када жена доживљава мушкарца као темељ њеног постојања.
Њена оданост и подчињеност није ка том мушкарцу, већ ка
узвишеним принципима које је препознала у њему. Таква жена,
рецимо, не може да разговара са другим мушкарцем о свом или
његовом приватном животу, јер би тиме постала блиска са тим
мушкарцем, а бити истински близак се може бити само са једним
мушкарцем. Жена-курва, дели свој живот са свима. Сви знају све о
њеном приватном животу. Она је блиска са свима, а у ствари није
блиска нисаким.
Да погледамо још један позитиван пример. У сусрету мушкарца и
жене, само ће жена са супериорним принципима тражити у позиву
мушкарца на састанак разлог тог састанка. Тако се испуњава улога
мушкарца који даје и жене која прима. У разговору ће мушкарац
давати информације о себи и посматрати како жена реагује. Ако их
она прихвата, он наставља даље, поставља питања о њеном
животу, и тако се постепено гради блискост између њих двоје. Оно
што се одржало као рутина сипања пића жени, је део ритуала где
мушкарац даје жени, у овом случају пиће. Пиће је прва чврста
форма блискости, тако да ту треба бити пажљив. У тренутку када
разговор пређе уобичајене теме, постигнут је ниво блискост када
тема није више важна, и када је свака комуникација директна
симболика секса.
Код човека масе, овај ритуал је дегенерисан у скоро свакодневну
рутину. Комуникација се своди на флерт, бесмислене пошалице и
отворене позиве на секс. Пије се брзо, да би се смањила
несигурност. Жена се изненађена налази у ситуацији када јој се
непознати мушкарац уноси у лице покушавајући да је пољуби или
одвуче у стан (на још једно пиће). Блискост се остварује само у
најнижој форми – физичкој блискости.
Интегрални мушкарац, носећи принцип Једног, не може да се
дели, не може да се везује низашта: ни за жену, ни за ствар ни за
ситуацију. Зато може да има све. Интегрални мушкарац нема
осећај блискости. Интегрални мушкарац је смеран.
Данас мушкарци плачу отворено и пред свима. Рутина
емоционалног изражавања је опште прихваћена сензација у свим
сегментима живота. Јавно плачу спортисти, политичари, плачу
мужеви пред женама. Као што жене-курве деле свој живот са
свима, тако и мушкарци-пичке деле своје емоције са свима. Није
ни чудо што су на Западу од клубова у којима мушкарци пред
непознатим људима износе своје емоције, бриге и страхове,
настали клубови у којима мужеви деле своју жену са непознатим
мушкарцима.
Осим што не изражава своје емоције, Интегрални човек, у својој
смерности, не показује своје тело. Мушкарац масе, будући да се
идентификовао са својим телом, сматра да је показивање свог
нагог тела знак мушкости. Та идентификација може бити и са
појединим деловима тела, па тако имамо комичне ситуације када
мушкарац носе мајце без рукава и по хладном времену, небили
показао своје пренабилдоване бицепсе. Тај егзибиционизам је
често повезан и са вербалним и друштвеним егзибиционизмом,
када мушкарац масе брбља као жена, има “другарице”, иде код
козметичара, прати моду и сл. Жена од таквог мушкарца тражи да
показује блискост, да се дели са њом, да се “отвори”. Тако се стиче
лажни осећај верности, лажни јер се истински може бити веран
само супериорном принципу. И у томе је управо суштина
смерности Интегралног мушкарца – као што је жена верна и
понизна пред мушкарцем, тако је и мушкарац веран и понизан
супериорном принципу који носи у себи.

Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder

Re: Емир Кустурица: "Једино МИТОЛОШКИ ЧОВЕК постоји"

Порукаод talican » Пон Мар 19, 2012 2:18 am

Кустурица: Одузети нам Косово исто је као да сте нам ишчупали срце из груди

17. 03. 2012 22:00 | Факти

Слика

Москва – Наш свет је тешко болестан. Људи блебећу о маркетингу, менаџменту, економским схемама и финансијским токовима. Та концепција света није изграђена за бољи живот човечанства, већ за ајфоне, ајпеде и друге бездушне ствари. Само у епохи када је светска заједница апсолутно равнодушна према људском животу – могла одиграти трагедија на Косову.

Тешко је посматрати како снаге које стоје иза глобализма покушавају да униште твој народ. Први чин те ужасне трагедије био је грађански рат у Југославији, затим је уследило бомбардовање Београда и, ево сада, у последњем чину те драме Србима су одузели Косово.

У суштини косовска независност је отимачина, окупација и прави терор. Међутим, мене као Србина, веома боли што наша држава издаје сопствени народ. Давајући Косово на комадање НАТО ради европског комфора – наши политичари су спремни да постану саучесници окупатора!

Због чега? Ради тањира супе? Можда ради ЕУ која ће се – ево, видећете! – тога распасти…

Многи кажу да је за Србе Косово одавно постало „национални мит“ и да кроз ту призму нису могли ведети реалност која се променила. Нека и тако буде! Али, ја сматрам да сваки човек има законско право на своју сопствену митологију, а да не говоримо о народу.

Некоме треба митологија Бреда Пита, а ја више волим да живим са „Косовским митом“. Зар ја немам право на избор? За Србе је Косово отаџбина њихове јединствене културе са средњовековним сликарством које је без премца, као и познати писац какав је Иво Андрић.

Одузети нам ову покрајину – исто је као да сте нам ишчупали срце из груди.
Корисников грб
talican
 
Поруке: 8074
Придружен: Уто Мај 04, 2010 12:53 am
Место: somewhere under thunder


Повратак на Идеологија и митологија

Ко је на вези

Корисника прегледа овај форум: Нема регистрованих корисника и 1 гост

cron